חב"ד תפרסם מחאה נגד הדלקת המשואה

קבוצת רבנים מחב"ד, חלקם משתייכים לגוף של בית-דין רבני חב"ד בארץ-הקודש, צפויים לפרסם בשעות הקרובות מודעת מחאה נגד הרב שמעון רוזנברג שידליק מחר (שני) משואה בהר הרצל. הרב דוד דרוקמן, חסיד חב"ד ורבה של קרית-מוצקין קורא לרב רוזנברג לא להדליק המשואה (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

קבוצת רבנים מחב"ד, חלקם משתייכים לגוף הרישמי של ´בית-דין רבני חב"ד בארץ-הקודש´, צפויים לפרסם בשעות הקרובות מודעת מחאה נגד הרב שמעון רוזנברג שידליק מחר (שני) משואה בהר הרצל.

תחילתו של הסיפור לפני מספר שבועות. הוועדה לבחירת שמות מדליקי המשואה פנו לשליח חב"ד מפורסם שידליק את המשואה במוצאי יום הזיכרון. חברי הוועדה טענו ש"המדינה רוצה להצדיע לחב"ד על פעילותיה ברחבי העולם".

השליח העדיף לוותר על הכבוד המיוחל. הפנייה הועברה לרב רוזנברג, סבו של הילד מוישי הולצברג והוא השיב תשובה חיובית.

מאז פרסום שמו של הרב רוזנברג כמדליק המשואה, התלבטו בחב"ד כיצד לנהוג. היות ומדובר בנושא רגיש, הנושא הועבר לטיפול בבית-הדין של רבני חב"ד - הגוף שמונה בזמנו על-ידי הרבי מליובאוויטש.

לאחר דיונים ארוכים, החליטו הרבנים לפרסם מחאה, 24 שעות לפני המעמד בהר הרצל. הזעם הגדול בחב"ד, כך נראה, העובדה שהרב רוזנברג אמר שידליק משואה "בשמם של שלוחי חב"ד".

במודעה נאמר כי השתתפותו של רוזנברג בטקס "היא על דעתו הפרטית, ובשום אופן לא בשמם של שלוחי חב"ד וחסידי חב"ד".

עדיין לא ברור האם היומונים החרדיים יפרסמו את המודעה, על ניסוחה עמלים כעת רבני חב"ד.

בתוך כך, הרב דוד-מאיר דרוקמן, חסיד חב"ד, המשמש כרבה של קרית-מוצקין, קורא לרב רוזנברג ששיכל את בתו רבקי הי"ד בפיגוע הטרור בבית-חב"ד במומביי, שלא להדליק משואה בערב יום העצמאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר