דרך ארץ

עיריית בני-ברק יוצאת למלחמה בבעלי החנויות: בלי מדרכות

במבצע אכיפה מיוחד שנפתח השבוע תחת הכותרת "מחזירים את המדרכות לתושבים", הוזהרו בעלי העסקים מהנחת סחורה על המדרכות * המפרים צפויים לקנסות כספיים ולהחרמת הסחורה * "יש לעצור את המצב הנוכחי בו הולכי-רגל נאלצים לרדת לכבישים ומסכנים בכך את עצמם", אומרים בעירייה

שימי סגל, כיכר השבת | כיכר השבת |

עיריית בני-ברק פתחה בימים אלו במבצע הסברה נרחב לציבור התושבים והסוחרים, תחת הכותרת "מחזירים את המדרכות לתושבים", על הנהלים החדשים להגבלת הוצאת סחורה למדרכות ברחובות העיר.

הנהלים החדשים נקבעו כדי להימנע מהמשך המצב השורר, כיום, במדרכות העיר, ובעיקר ברחובות המרכזיים, כאשר הולכי-רגל נאלצים לרדת לכבישים, ומבוגרים וילדים מסכנים בכך את עצמם. בנוסף לכך, מצב זה גם עלול להוות בעיה רוחנית.

מועצת העירייה החליטה, בעקבות זאת, פה אחד, בהתאם להנחיותיו וסמכויותיו של הרב יעקב אשר, ראש העיר, לבחור בועדה מקצועית בראשות הרב שלמה קוסטליץ, חבר הנהלת העירייה ובהרכב חברי מועצה, מנהלי אגפים ומחלקות, היועה"מ והתובע העירוני, שתבדוק את הנושא על מכלול היבטיו ותגיש המלצות ומסקנות, שהתקבלו, לאחר ישיבות ודיונים, על דעת כל חברי המועצה. מלבד הרב שלמה קוסטליץ, יו"ר הועדה, היא כללה גם את הרב ישראל משה פרידמן, הרב שמחה שטיצברג והרב יגאל גואטה, חברי הנהלת העירייה והרב אברהם פרטוש, חבר המועצה וראש אגף הפיקוח.

כפי שהודגש והובהר, הן בישיבת הועדה המקצועית והן בישיבת מועצת העירייה, אין בהחלטות ובסיכומים אלו כל כוונה לפגוע בפרנסת הסוחרים מחד גיסא, אך, מאידך גיסא מטרתן לעשות הכל כדי לאפשר מעבר בטוח ותקין של הולכי-רגל במדרכות ולשפר גם את החזות הכללית בהן. מטרת הקריטריונים שגובשו ואושרו היא , איפוא, לאזן בין זכות הציבור לתנועה חופשית בשטחים הציבוריים לבין הצורך בחיי מסחר תקינים. בהתאם להחלטות, שבכוונת העירייה להפעילן בהקדם, נקבעו קטעים שבהם תאסר לחלוטין הוצאת סחורה, ולעומתם, מדרכות אשר בהן כן תתאפשר הוצאת סחורה, אך רק בהתאם למדרגים שנקבעו לגבי הרוחב הפנוי הנדרש של המדרכה.

בעלי החנויות והסוחרים מקבלים בימים אלו דפי הסבר וקובץ הנחיות ברורות בכל הקשור להוצאת סחורה למדרכות ודרכי קבלת ההיתר החוקי מהעירייה, וכל זאת בהתאם לחוק העזר לבני-ברק (שימור רחובות). הודגש גם, כי מי שיוציא סחורה לרחוב בלא היתר, או בניגוד להיתר שקיבל, צפוי לקנסות כספיים ולהחרמת הסחורה שהוצבה בשטח הציבורי.

בסיום הפנייה לתושבים ולסוחרים, מדגישים ראש העיר וחברי הועדה, כי הם סמוכים ובטוחים, שבהחלטת מועצת העירייה יש פיתרון חשוב ביותר למצב הקיים, הן להגברת הבטיחות בדרכים והן מההיבט הרוחני, והם קוראים לכולם לתת יד לקידומן ולמימושן של ההנחיות העירוניות החדשות, שתהיינה לברכה ולתועלת לסוחרים ולתושבים גם יחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר