אחרי החלטת בג"צ > נחשף:

הרב אליהו והרב טאו המליצו לקצב לדחות את עסקת הטיעון

מדוע ויתר נשיא המדינה לשעבר משה קצב על עיסקת הטיעון - היא אחת השאלות הכי מרתקות בפרשת קצב המתוקשרת. הערב, חושף העיתונאי אבישי בן-חיים כי הנשיא לשעבר החליט לוותר על העסקה בעצת שניים מחשובי הרבנים בישראל: הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל והרב צבי טאו (חדשות, בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
קצב לצד הרב אליהו ז"ל (מאיר דהן, אתר COL)

מדוע ויתר נשיא המדינה לשעבר משה קצב על עיסקת הטיעון - היא אחת השאלות הכי מרתקות בפרשת קצב המתוקשרת. הערב, במהדורה המרכזית של ערוץ 10, חושף העיתונאי אבישי בן-חיים כי קצב החליט לוותר על העסקה בעצת שניים מחשובי הרבנים בישראל: הרב מרדכי אליהו והרב צבי טאו.

כזכור, בצהריים פרסם שופט בית-המשפט העליון יורם דנציגר את החלטתו וקבע כי נשיא המדינה לשעבר משה קצב לא ייכנס לכלא עד להחלטה בנוגע לערעור שהגיש על הרשעתו.

בכך, קיבל בית-המשפט העליון את דרישתו של קצב לעכב את ביצוע גזר הדין. דנציגר אף רמז בדבריו כי ישנו סיכוי מסויים להצלחת ערעורו של קצב.

יבטל ויצליח

הרב מרדכי אליהו ז"ל, סיפר בן-חיים, נשאל "האם על קצב לבטל את עסקת הטיעון?" והשיב-ברך: "יבטל ויצליח".

הרב טאו, הדמות הרבנית הכי חשובה בזרם הממלכתי המייחס מימד של קדושה דתית עצומה למדינת ישראל, מוסדותיה ובכלל זה נשיאה - אמר לקצב כי חובה עליו לבטל את עיסקת הטעון והסביר: "זה כבודם של ישראל, זה לא עניין פרטי שלך" ואפילו: "גם אם חלילה תורשע, אין לך רשות למחול על כבוד נשיא ישראל".

הרב שלמה אבינר מגדיר את יחסו של הרב טאו למדינת ישראל: "ביטוי עליון של תחיית האומה בארצה".

הרב טאו שתלמידיו הרבנים הם מהאחראים על הולדתו של מפעל המכינות הקדם צבאיות וממובילי הקו שהתנגד בחריפות לעימות בין צה"ל למתנחלים בהתנתקות, עומד בראש ישיבת "הר המור", שהתפלגה מישיבת "מרכז הרב" הורתה של גוש אמונים ונחשב היום אולי לדמות הדתית-ציונית הרבנית הבכירה ביותר. כמה מבני משפחתו של הנשיא לשעבר משה קצב נחשבים קרובים לתורתו ולתורת הרב קוק.

מקורב לרב טאו אמר כי יש סיבה שלישית שבגינה האיץ הרב טאו בנשיא קצב לבטל את עיסקת הטיעון והיא: "לאיש הזה יש רוח הקודש וברור לו שהמשפט הזה שקרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר