היום: טקס הענקת "פרס מוסקוביץ" למאיר דגן, הרב חנן פורת ונפש בנפש

טקס הענקת פרס מוסקוביץ לציונות, לשנת תשע"א יתקיים היום (שני) בעיר דוד, ירושלים. באירוע יישא נאום ראש המוסד לשעבר אלוף במיל´ מאיר דגן בשם זוכי הפרס לשנת 2011. פרס מוסקוביץ´ נוסד על ידי ד"ר ארווינג וצ´רנה מוסקוביץ´, כביטוי לתמיכה בחברה הישראלית של היום

חנה בורט | כיכר השבת |

טקס הענקת פרס מוסקוביץ, לשנת תשע"א יתקיים היום (שני) בעיר דוד, ירושלים. באירוע יישא נאום ראש המוסד לשעבר אלוף במיל´ מאיר דגן בשם זוכי הפרס לשנת 2011.

באירוע יופיע הזמר מאיר בנאי וישתתפו בו אנשי ציבור, חברי כנסת וכן שלושת זוכי הפרס: אלוף במיל´ מאיר דגן- ראש המוסד לשעבר, הרב חנן פורת- מחלוצי ומנהיגי ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ויהושע פס- מייסד ארגון "נפש בנפש". ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ישא נאום ראשון פתוח לתקשורת.

בנוסף, יציג חבר וועדת הפרס השר לשעבר, פרופ´ משה ארנס את נימוקי הבחירה בזוכים.

פרס מוסקוביץ´ נוסד על ידי ד"ר ארווינג וצ´רנה מוסקוביץ´, כביטוי לתמיכה בחברה הישראלית של היום, הפועלים לטובת צרכי הכלל, וכדי להבטיח את חוסנו של הבית הלאומי היהודי.

אל ועדת הפרס הוגשו מאות מועמדויות ולאחר תהליך ארוך נבחרו הזוכים , בהם ראתה את השתקפות מיטב העשייה במציאות הישראלית המורכבת כל-כך של בתחומי החברה, החינוך וההתיישבות. הפרס המחולק לשלושה זוכים, כולל גם פרס כספי בסך 50 אלף דולר.

זוכי פרס "עוז ציון" תשע"א 2011

אלוף במיל´ מאיר דגן

ראש המוסד לשעבר אלוף במיל´ מאיר דגן תרם רבות לביטחון ישראל בכלל ולכוח ההרתעה הישראלית בפרט לאחר ששירת במגוון תפקידים בעלי חשיבות רבה. לדגן שנולד ב-1945 להורים ניצולי שואה, עבר מפואר בשירות צה"ל במסגרתו שירת כצנחן, לחם מלחמות רבות ואף נפצע פעמיים וזכה גם ב"עיטור העוז". הוא גם שירת במגוון תפקידים במטה הכללי עד לסיום שירותו בדרגת אלוף וכראש המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה למשך שנתיים.

בשנת 2002 מונה דגן לראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ונשאר בתפקיד עד לינואר2011 לאחר שכהונתו הוארכה פעמיים. כהונתו של דגן נחשבה למוצלחת במיוחד, וכישוריו, כהונתו של דגן נחשבה למוצלחת במיוחד, וכישוריו, יצירתיותו ופועלו הוערכו לטובה הן על ידי גורמים ישראלים והן על ידי גורמים בינלאומיים, בהם גורמים ערביים. כיום הוא מכהן כיו"ר נמלי ישראל.

חנן פורת

חנן פורת היווה השראה לצעירים ולמבוגרים כאחד לאורך כל הקריירה שלו: כצנחן במלחמת ששת הימים, כאחד ממנהיגי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כדמות פוליטית ופעיל למען הזולת. הוריו עברו לקיבוץ "כפר עציון" כשהיה בן חצי שנה. במלחמת השחרור, הוא היה אחד מילדי כפר עציון שפונו לפני שהורחב הקיבוץ על ידי צבאות ערב. אביו, היה אחד מאחרוני המגנים על היישוב ונהרג בקרב על גוש עציון.

פורת גדל בתור מנהיג ילדי הנופלים ולאחר 19 שנה חזר יחד איתם לגוש עציון במטרה לחדש את הנוכחות היהודית במקום. מהקמת הקהילות הראשונות בגוש עציון לסבסטיה יחד עם ראש הממשלה מנחם בגין ולפעילויות למען ארץ ישראל השלמה, פורת הפך למודל לחיקוי כדמות אשר נוהגת בהתאם להשקפותיו האידיאולוגיות. חנן פורת כיהן כחבר כנסת במשך שנים רבות, כחלק ממפלגת "תחייה", כחבר מפד"ל וכאחד ממקימי האיחוד הלאומי. לאחר כהונתו בכנסת, פורת היה אחד ממובילי ארגון צדקה בשם "אורות" ועד היום ממשיך ללמד תורה לציבור.

יהושע פס

הוא אחד ממייסדי ארגון נפש בנפש, ושימש כמנכ"ל הארגון מאז 2002. לאחר שקרוב משפחתו נהרג בפיגוע התאבדות במרץ 2001, החליט לעשות מעשה שהשפיע באופן דרמטי על מדינת ישראל והעם היהודי. יחד עם טוני גלברט, הוא הקים את הארגון "נפש בנפש" וחילל מהפכה בנושא העלייה מהמערב תוך הסרת המכשולים הכלכליים, המקצועיים והלוגיסטיים אשר מנעו מהרבה יהודיים להגשים את חלומם ולעלות ארצה.

מאז הקמת ב-2002, הארגון "נפש בנפש" סייע ללמעלה מ-27,000 עולים חדשים מצפון אמריקה ובריטניה, מתוכם כ-97% נשארו והשתקעו בישראל. עולים החדשים אלו לוקחים חלק חשוב למען החברה, הכלכלה והדמוגרפיה בישראל על ידי כך שהם משרתים בצה"ל, מתיישבים בערים בפריפריה, מקדמים את הכלכלה הישראלית, וכל זאת עם התלהבות אידיאליסטית ואופטימיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר