העתירה של העו"ד החרדי: לפסול תוצאות הבחינה לעורכי דין

עורך הדין החרדי גיא ניומן הגיש עתירה המבקשת לפסול מבחנים ללשכת עורכי הדין. לדברי ניומן, המבחנים של לשכת עורכי הדין אינם מידתיים ופסולים ועל כן אין להתחשב בתוצאותיהן. "לא ייתכן שבגלל האג´נדה של ראשי הלשכה ששמו להם למטרה להגביל את מספר הרשאים לזכאות, רבים ייכשלו ולא יוכלו להגשים את חלומם", הוא אומר

ב. ניסני | כיכר השבת |

עורך הדין החרדי גיא ניומן הגיש השבוע עתירה המבקשת לפסול מבחנים ללשכת עורכי הדין.

לדברי ניומן, המבחנים של לשכת עורכי הדין אינם מידתיים ופסולים ועל כן אין להתחשב בתוצאותיהן.

"לא ייתכן שבגלל האג´נדה של ראשי הלשכה ששמו להם למטרה להגביל את מספר הרשאים לזכאות, רבים ייכשלו ולא יוכלו להגשים את חלומם", הוא אומר.

עורך הדין מבקש לפסול את המבחן שנערך לאחרונה, שכן לטענתו הוא נעשה בשל שיקולים שאינם עניניים.

מתוך העתירה:

● בחינות ההסמכה בכתב שנערכו למתמחים ביום 03/05/11 אינן עומדות בהגדרה שנקבעה בפסיקה למבחן רב ברירה ("אמריקאי"). קרי, שתהא לכל שאלה תשובה אחת נכונה בלבד ושלוש תשובות שגויות – כפי הנוהג המקובל במחוזותינו בניסוח מבחן "אמריקאי".

● הוועדה הבוחנת, אשר הונחו על שולחנה השגות העותרים על תוצאות הבחינה, דחתה את השגתם, וזאת ללא הנמקה קונקרטית בכתב כמתבקש ו/או כמתחייב מהתנהלות תקינה של גוף סטטוטורי.

● הרכב הוועדה הבוחנת, אינו מוצהר ו/או גלוי ו/או ידוע לעותרים, ובפרט זהות האחראי על בדיקת ההשגות בפועל, ו/או זהות הבוחנים מטעמו.הרכב הוועדה הבוחנת, אינו טורח לנמק את החלטותיו, לא בעצם קבלת ההשגה הספציפית, וחמור מכך, לא בטעמים לדחיית ההשגה הספציפית, כך שלעותרים אין דרך אמיתית להתמודד עם החלטות הוועדה לגופן של טענות.

● נפל פגם מהותי ו/או פסול בשיקולי המשיבות עת בחרה את שאלות הבחינה וכי מספר לא מבוטל של שאלות, ולמיטב ידיעת העותרים 27 שאלות מתוכן, הינן בעלות שתי תשובות נכונות לפחות ו/או אין עליהם תשובה נכונה כלל ו/או חסרים נתונים כדי לענות עליהן נכונה, קרי, בחירה אחת מהתשובות העותרים יטענו כי, המשיבות עומדת בפני מערכת בחירות לכהונה של ראשות לשכת עורכי הדין בישראל, וכי המכהן כראש לשכת עורכי הדין וכן המתמודד מולו, מעלים במצע הבחירות שלהם חדשות לבקרים כי שמו להם כיעד את חסימת שערי מקצוע עריכת הדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר