הצעת חוק: שכחתם תינוק ברכב? החיישן יתריע

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ מבקש לאשר הצעת חוק המחייבת להתקין בכל רכב חיישן שיתריע לנהג על הישארותו של תינוק ברכב. ממשרדו של ח"כ יעקב כ"ץ נמסר לכיכר השבת: "מדובר בהצעת חוק ישנה, מלפני כשנה וחצי, והיתה לה התנגדות בוועדת השרים. לא בחנו את כל הדברים שיש, לא אוהבים דברים חדשים, וגם לא ידעו שיש מכשיר שיכול לעשות זאת"

שושי הלר | כיכר השבת |
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בעקבות המקרה הקשה שאירע בשבוע שעבר, בקיבוץ גבעת השלושה, כאשר אב שכח את בתו בת השבעה חודשים ברכב, מבקש יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל´ה) לפנות בשנית לוועדת השרים לענייני חקיקה כדי לאשר את הצעת החוק שלו המחייבת להתקין בכל רכב חיישן שיתריע לנהג על הישארותו של תינוק ברכב.

לפני כשנה וחצי כשהוגשה ההצעה לראשונה, היא נדחתה על ידי וועדת השרים לענייני חקיקה. אולם כעת חתמו עליה עוד 19 ח"כים מכל סיעות הבית.

על פי הצעת החוק "לא יירשם רכב מנועי אלא אם כן מותקנת בו מערכת התרעת בטיחות או אמצעי לתזכורת לבדיקת אדם ברכב".

על פי הנתונים שאסף ח"כ כ"ץ, בארבע שנים האחרונות דווח בתקשורת על 40 ילדים שהושארו בכלי רכב, מתוכם ארבעה נפטרו.

בחום של 35 מעלות צלזיוס, הטמפרטורה ברכב מגיעה תוך 20 דקות ל-50 מעלות ותוך ארבעים דקות ל-65 מעלות. גם בימים נוחים יותר, הסכנה רבה, טמפרטורה של 22 מעלות, הופכת בתוך כשעה ל-45 מעלות בתוך הרכב. גם אם הופעל לפני כן מזגן, אין לכך כמעט השפעה, כמו גם לפתיחה מועטת של חלונות.

ישנן כמה חברות שמפתחות מוצר המגלה תינוק שנשכח ברכב, ויכול להפעיל את מערכת האזעקה, לשלוח הודעות טקסט, לפתוח את החלונות וכו´.

ממשרדו של ח"כ יעקב כ"ץ נמסר לכיכר השבת: "מדובר בהצעת חוק ישנה, מלפני כשנה וחצי, והיתה לה התנגדות בוועדת השרים. לא בחנו את כל הדברים שיש, לא אוהבים דברים חדשים, וגם לא ידעו שיש מכשיר שיכול לעשות זאת. כעת כצל´ה מבקש ביחד עם שר התחבורה לקדם את ההצעה בתנופה ובצורה מקצועית עד לחקיקה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר