הסערה הבאה?

הרב יעקב יוסף הבהיר לבכירי משטרה: "לא אתייצב לחקירה"

אחרי מעצרו של הרב דב ליאור, מתגבש מעצר נוסף? בכירים במשטרה פנו אמש לגר"י יוסף, בנו של מרן הרב עובדיה יוסף וביקשו ממנו שיתייצב לחקירה בשל ספר "תורת המלך" לו העניק הסכמה. הגר"י הגיב: "התורה אינה עומדת לחקירה ולא ייתכן שפרופסורים יסיתו נגד יהודים ולא ייחקרו" (בארץ)

איטל קציר | כיכר השבת |
הרב יעקב יוסף (פלאש 90)

יומיים אחרי שעצרה את הרב דב ליאור וחוללה סערה בימין, המשטרה מתכוונת לעצור לחקירה את הגר"י יוסף, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, שחתם גם הוא על הסכמה לספר "תורת המלך".

המשטרה כנראה חששה מתגובה דומה לזו שהיתה עם מעצרו של הרב ליאור, ולכן פנתה בחשאי לגר"י וביקשה ממנו להתייצב לחקירה.

הרב יוסף דחה את ההצעה, באומרו: "התורה אינה עומדת לחקירה ולא ייתכן שפרופסורים יסיתו נגד יהודים ולא ייחקרו, ואילו דעת תורה נגד אויבים תהיה כפופה לאישור ולגחמותיו של פקיד כזה או אחר", כך מדווח "ידיעות אחרונות".

אתמול הגיב הרב ליאור למעצר ולמהומה בעקבותיו. "אם היו מזמינים אותי לחקירה בחשד ללקיחת כספים מהציבור, הייתי אומר שזו חובתה של המשטרה לחקור. אך אני לא עברתי שום עבירה על החוק", אמר הרב ליאור.

לדברי רבה של קרית-ארבע, "להגיד על רב בישראל שהוא מסית לגזענות ולאלימות – זו עלילה שאין לה שום יסוד".

משרד המשפטים פרסם אמש הודעה בנושא שבה צוין כי צו המעצר נגד ליאור הוצא בידיעתם ובאישורם של וינשטיין, לדור וצמרת הפרקליטות, אחרי שהרב ליאור סרב להתייצב לחקירה.

בהודעה נאמר כי "במדינת חוק, שבה נחקרו במשטרה נשיא מדינה, ראשי ממשלה, שרים, חברי כנסת, חכמי דת ואישי ציבור בכירים, אין איש מעל לחוק, ואין איש רשאי לראות עצמו פטור מהחובה להתייצב לחקירת משטרה".

ובהמשך: "על אף זאת, התקיימו מגעים בין אנשי משרדנו מטעם היועץ המשפטי לממשלה לבין גורמים שונים, והוצע לרב להתייצב לחקירה באופן מכובד ושקט. ניסיונות אלה נענו בשלילה, ועל כן לא היה מנוס מלהוציא את צו המעצר".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס למעצר ובהודעה שפרסמה לשכתו נאמר: "ישראל היא מדינת חוק. הוא מחייב וחל על כולם. אני קורא לכל אזרחי המדינה לשמור על החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר