כתבת וידאו, גלריה

אומן בלב תל-אביב: מחאת האוהלים, הזוית החרדית

שעת צהריים, שדרות רוטשילד. ראש הממשלה מציג בפני האומה את תוכניתו להצלת שוק הנדל"ן בישראל, אבל עשרות הפעילים בעיר האוהלים התל-אביבית לא מתרשמים ● צוות "כיכר השבת" ביקר במוקד המאבק, תיעד את ההתקוממות החברתית וגילה נוכחות חרדית צבעונית במיוחד (אקטואליה)

מאבק הדיור ניצב בימים האחרונים בראש סדר היום הציבורי בישראל.

למרות הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על התוכנית להצלת שוק הנדל"ן, יוזמי המאבק כי צעדי הממשלה אינם מספקים אותם. המחאה, מבחינתם, תמשך כרגיל.

צוות "כיכר השבת" הגיע היום למוקד המחאה המרכזי - עיר האוהלים שהוקמה בלב תל-אביב, ושמע מהמארגנים על המעורבות החרדית וגם שאל את שאלת המיליון: האם אכן המאבק הוא פוליטי?

רגב קונטס, מיוזמי המחאה, הכחיש כל קשר פוליטי וזיקה כלשהי לארגוני שמאל. הוא דיבר על בעיית הדיור במגזר החרדי וקרא להם לשתף עימו פעולה.

קריאה דומה שמענו גם מיושבי המאהל האחרים בהם פעיל ששובת רעב מזה כשבוע. "אני פסימי", אמר לנו, "רק אם החרדים יצטרפו למחאה נוכל לנצח".

מצאנו גם פעיל נוסף, עורך דין במקצועו, כותב טיוטה לפסק דין כשהוא יושב בפתח האוהל. הוא קורא לראשי הישיבות לשלוח את הבחורים להשתתף במחאה.

"לא יזיק אם הרב יגאל רוזן יגיד לבחורים לבוא למסור שיעורים בהפגנות", גילה בקיאות מרשימה.

והיו גם פעילים חרדים, ובעיקר הרבה חסידי ברסלב נלהבים שהקימו במקום מאהלים משלהם, עטופים בכרזות "נ נח" צבעוניות. באחד האוהלים, מצאנו את ילדיו של הזמר עדי רן. גם רן וילדיו, מתברר, הצטרפו למחאה.

(מאיר אלפסי)
(מאיר אלפסי)
(מאיר אלפסי)
(מאיר אלפסי)
(מאיר אלפסי)
(מאיר אלפסי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר