אין גבול להסתה

פנייה ליועץ בעקבות הצעת זהבי "לקצץ לליצמן הלשון"

סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שיבדוק האם יש היבט פלילי בדברי נתן זהבי שהתבטא "יש לחתוך הלשון של ליצמן והשר שמעליו". בנאום זועם שנשא בכנסת, ליצמן תקף את זהבי: "יש מקום באברבנאל, אני יכול לסדר את זה". צפו בנאום ובמסמך (חדשות, בכיכר)

ליצמן וזהבי (צילום: פלאש 90)
הסתה בראש חוצות: סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, פנה אמש (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, על מנת לבדוק האם יש איום והיבט פלילי בדברי השדרן נתן זהבי שצוטט בשידור בתחנת רדיו כשאמר "יש לחתוך את הלשון של ליצמן והממונה עליו".

"פניתי באה אליך כדי שתבדוק האם איו בציטוטים המופיעים בראיון זה משום היבט פלילי ואיום עלי, על ראש-הממשלה ועל חברי הקואליציה", כותב ליצמן ליועץ המשפטי לממשלה. עוד כותב ליצמן במכתבו, כי "האמירה של נתן זהבי חריפה מדי", ומבקש לבדוק את תמליל התוכנית ששודרה במוצאי-השבת ברשת ב' בה נאמרו הדברים.

ליצמן גם ציין את דברי הסופר יורם קניוק שהתבטא במהלך הפגנה בשבת האחרונה "ימח שמה של הממשלה".
בנאום זועם שנשא אתמול במליאת הכנסת, תקף ליצמן את קניוק וזהבי על ההתבטאויות החמורות. תחילה, התייחס לקניוק. "אני יודע שימח שמו אומרים על נאצים. זה הסגנון? ימח שמו? זה הסתה!", אמר ליצמן בזעם.

על זהבי אמר ליצמן: "יש אחד, שדרן, שקוראים לו זהבי שהציע לקצץ לי את הלשון. כתוב בגמרא שאם אדם פוגע בשני, צריך לשלם לפי המבייש והמתבייש. זה לא מבייש אותי, אני בז לו. מי זה בכלל? הוא חושב שיש לו מקרופון והוא מבין. עזבו את ליצמן, הוא יסתדר. אבל הסתה? כך מדברים בקול ישראל בפומבי?".

ליצמן, באופן נדיר, התבטא אישית על הרמה של זהבי: "לרמה שלו יש מקום מיוחד בבית-חולים 'אברבנאל', יש לי בשבילו מקום. אפשר לקבל פרוטקציה... אבל הסתה כזאת? זה בדיוק מה שקורה כאן - מתחילים בהסתות ואחרי זה אל תתפלאו אם יפגעו במישהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר