הותר לפרסום: נחשפה 'כת מתעללת' בירושלים וטבריה

בתום חקירה סמויה של חצי שנה, נחשפה כת שהתעללה בנשים וילדים, כך הותר היום לפרסום. בחיפוש בדירות הכת נמצאו הכלים לביצוע ההתעללויות - ובהם: שוקרים חשמליים, כבלים חשמליים ומוטות עץ. כמו כן נתגלו יומנים שנכתבו בידי הנשים והילדים, המעידים על מסכת ההתעללויות (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
החשוד בהארכת המעצר. (פלאש 90)

בית המשפט התיר היום לפרסום פרשה התעללות חמורה בנשים וילדים, שנחשפה בתום חצי שנה של חקירת משטרה סמויה.

המדובר לדברי המשטרה ב"כת מתעללת", בה מעורבים 9 חשודים - 3 גברים ו-6 נשים - שהתגוררו בעיר ירושלים ובאזור טבריה, כשעל פי החוקרים, "מדובר בפרשה חמורה יותר מאליאור חן וגואל רצון גם יחד".

חקירת המשטרה החלה לפני כמה חודשים, ככל הנראה לאחר שידור תכנית התחקירים 360 אודות הכת, בראשה עומד יהודי חרדי חסיד ברסלב, שהיה נשוי מסתבר - באופן לא רשמי - לשש נשים בו-זמנית.

על פי המשטרה, בחיפוש בדירות הכת נמצאו כלים ששימשו - כך על פי החשד, לביצוע ההתעללויות, בהם: שוקרים חשמליים, כבלים חשמליים ומוטות עץ.

בנוסף, נתגלו בבית יומנים שנכתבו בידי הנשים והילדים, המעידים על מסכת ההתעללויות, לצד מסמכים רפואיים מבתי חולים שונים המעידים על חבלות גופניות קשות שנגרמו כתוצאה מההלקאות ומהמכות שקיבלו.

מחקירת המשטרה עולה, כי מנהיג הכת הפעיל כלפי הנשים תהליך תלת שלבי, במסגרתו חויבו הנשים לספר לראש הכת על מחשבותיהן הלא טובות, לאחר מכן הן "עונו" בגין מחשבותיהן הלא טובות, ועד לשלב השלישי - בו ניתנו "פרסים" לנשים בעת הצלחה חריגה בקיבוץ הנדבות, ו/או גיוס נשים חדשות לכת.

מחקירת הנשים במשטרה, ומחקירת הילדים על ידי רשויות הרווחה, עולה, כי כאשר נחבלו הילדים כתוצאה מהמכות - הם התפנו לבתי החולים לקבלת טיפול, אלא ששם הם הסבירו, נפצעו כתוצאה מהחלקה ברחוב, נפילה במדרגות או מנפילת עליהם חפצים.

עם חשיפת החשדות ומעצר החשודים, הוצאו הנשים והילדים והועברו למעונות רשויות הרווחה בירושלים.

לדברי עו"ד בני נהרי המייצג את החשוד המרכזי, "מרשי מכחיש את כל מה שמיוחס לו".

את שתיקתו בחקירה הוא מנמק בעובדה, כי "בשתי החקירות הראשונות הוא שיתף פעולה באופן מלא. לאחר מכן הוא קיבל ייעוץ משפטי ועל פי הזכות משפטית שעומדת לו לשמור על זכות השתיקה כך הוא עשה מאז".

גם עו"ד גיורא זילברשטיין, המייצג אחד משני הנאשמים האחרים, הגיב: "בימים הקרובים יוגש כתב אישום. מדובר בהיקף גדול מאוד של ראיות שכולל גם האזנות. לאחר שנלמד את חומר הראיות אבקש לשחרר את מרשי בערבות ואני מקווה שבית המשפט ייענה לבקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר