בלעדי

רב השתתף בטקס לזכר השדרן שהתאבד: "הוא עשה תשובה"

הרב אבי זרקי, רב בצפון תל-אביב וידיד אישי של עדי טלמור - איש גלי צה"ל שהתאבד - לקח חלק בעצרת הזכרון שנערכה השבוע, אמר פרקי תהילים לזכרו ותקע בשופר ● בשיחה ל"כיכר השבת" הוא אומר: "אני בטוח שלפני מותו הוא עשה תשובה שלימה. שאיש לא ידון אותו עד שיגיע למקומו" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |

בטקס האזכרה האלטרנטיבי שנערך אתמול לבקשתו של השדרן עדי טלמור, בלטה דמות יוצאת דופן: היה זה הרב אבי זרקי, רב בצפון תל-אביב וידיד אישי של טלמור - איש גלי צה"ל שבחר לסיים את חייו לאחר שחלה במחלה קשה.

הרב זרקי תקע בשופר, אמר פרקי תהילים לזכר טלמור ונשא נאום.

השתתפותו של רב באירוע המעלה על נס אדם שבחר לשים קץ לחייו, בניגוד גמור לדעת היהדות, היא לא דבר של מה בכך. איך מסביר זאת הרב זרקי? "באתי להעביר מסר של אחדות", הוא אומר בשיחה ל"כיכר השבת". "צריך לקבל את האחר כפי שהוא, גם אם הוא שונה מאיתנו בחייו ובודאי במותו.

"גם במקרה הנוכחי צריך להסתכל על הצד החיובי והרוחני שבעניין. עדי טלמור ביקש שיתאספו חברים לזכרו ויאמרו תהילים לעילוי נשמתו ואף יתקעו בשופר. זה דבר גדול, המוכיח כי בקירבו פיעמה נשמה יהודית".

הרב זרקי מוסיף: "לא לחינם אמרו חכמינו 'אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו'. עדי היה במצב בריאותי קשה. הוא סבל מחחלה חמורה וקשה. אסור לשפוט אותו".

"בטוח שעשה תשובה שלימה"

לרב זרקי הכרות רבת שנים עם טלמור. "עדי היה מתייעץ איתי על נושאים רבים, אך בנושא הכאוב הזה הוא לא שיתף אף אחד, גם לא אותי.

"אם הייתי יודע זאת, הייתי מונע ממנו בכל תוקף לעשות את הצעד הזה, אבל כעת אנחנו לאחר מעשה ומה שנותר לנו הוא ללמד עליו זכות. אני בטוח שברגעיו האחרונים, עדי עשה תשובה שלימה וחזר למקורות".

הרב זרקי חותם את השיחה בסיפור מצמרר ששמע מכלי ראשון. "הכרתי אשה חרדית, אם לעשרה, בעלת חסד ומידות תרומיות, שכשהודיעו לה שבעלה חולה, קפצה מבניין והיתה במצב של צמח עד שהלכה לעולמה.

"שאלו אותי: איך ייתכן שאשה חרדית ומאמינה עושה כדבר הזה?. התשובה שלי היתה חד משמעית: אסור לדון אותה. עלינו לדעת ללמד זכות על עם ישראל, גם כשזה נראה קשה ולא מובן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר