סמל המגן דוד יוסר מאמבולנסים ביש"ע

מכרו את הנשמה לשטן? הנהלת מגן דוד אדום החליטה להסיר את הסמל והכיתוב 'מגן דוד' מכל האמבולנסים המוצבים ברחבי יהודה ושומרון, וזאת נוכח התחייבות שערורייתית של מד"א בפני 'הצלב האדום הבינלאומי' ולפיה לא יפעיל הארגון את שירותיו באזור "הגדה המערבית". מועצת יש"ע זועמת (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |

שערוריה: ארגון ההצלה הלאומי 'מגן דוד אדום' מתכוון להסיר את סמלו מכל האמבולנסים היישוביים והמועצתיים המופעלים ביהודה ושומרון, ולהחליפו בסמל אחר שאינו נושא את שם הארגון.

הסימון החדש, שאינו כולל את השם "מגן דוד", וצורת המגן דוד - מוצנעת בתוכו, נעשה במסגרת התחייבות שערורייתית של מד"א בפני 'הצלב האדום הבינלאומי' ולפיה לא יפעיל הארגון את שירותיו באזור "הגדה המערבית".

בימים האחרונים החלו מועצות ויישובים ביהודה ושומרון לקבל פניות ממד"א המבקשות להביא אמבולנסים לסימון מחדש.

באחד המקרים, אמבולנס מקרית ארבע שנמסר לתיקון תקלה, שב עם הסימון החדש, שכאמור, אינו כולל את הסמל המוכר והידוע של הארגון אלא סמל אחר, וללא כל סממן המזהה את הרכב עם שירותי ההצלה הגדולים במדינה.

ביהודה ושומרון מופעלים כיום כ-60 אמבולנסים ע"י מתנדבים בשיתוף היישובים והמועצות, כל אלו מיועדים כעת לסימון מחדש.

בעקבות הדיווחים, קיים היום יו"ר מועצת יש"ע דני דיין בירור טלפוני עם מנכ"ל מד"א, אלי בין, שטען מצידו, כי הסימון החדש איננו מיוחד ליישובי יש"ע אלא רק מתחיל בהם.

אלא שדבריו, כי הדבר נעשה "על דעת משרד החוץ", הבהירו היטב שהסיבות הן פוליטיות ומדיניות, שמשמעותן כניעה לדרישות ארגון הצלב האדום.

ככל הנראה, בניסיון לטשטש את האופי הפוליטי של המהלך, מתכוון מד"א להסיר את סמלו גם מכמה אמבולנסים ביישובים ערביים בתוך הקו הירוק, שממילא אינם מעוניינים בסמל המגן דוד.

מועצת יש"ע פנתה הערב (ב') במכתב לכל הרשויות המקומיות והאזוריות ביהודה ושומרון, בו היא מתריעה על כוונתה של מד"א ואף על השימוש שנעשה בדרכי ערמה, וביקשה מהן לא לשתף פעולה בשום צורה עם המהלך הפוליטי הבוטה.

כמו כן, מתכוונים במועצת יש"ע לפנות לאלתר לסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בבקשה שיורה למד"א להפסיק לאלתר את מבצע הסימון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר