פגישה ביתית

מארח: מנחם גשייד; אורחים: יעקב ליצמן ונציגי המתמחים

בתיווכו של עוה"ד מרדכי אייזנברג, התקיימה הערב בביתו של יועץ השר מנחם גשייד, פגישה בין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לבין נציגי הרופאים המתמחים. הסכמות, עוד אין. לפחות היה שם הערינג מעושן. בתווך, חתמו מנהלי שישה בתי חולים בפריפריה, על מכתב תמיכה ביו"ר ההסתדרות הרופאית (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
ליצמן והמתמחים בבית מנחם גישיד. (יואל לוי)

פתח למו"מ: סגן שר הבריאות ח״כ הרב יעקב ליצמן נפגש הערב עם נציגי הרופאים המתמחים ודן עימם בפרטי ההסכם שנחתם בין האוצר וההסתדרות הרפואית.

הפגישה, הוגדרה לדברי הצדדים כ"חיובית", והיא התנהלה באוירה טובה, למרות העובדה כי הצדדים לא הגיעו במהלכה להסכמות.

נציגי המתמחים, בראשות הד"ר יונה וייסבוך יו"ר עמותת מרש"ם, הסבירו את המהלכים שהביאו את המתמחים להתנגד נחרצות להסכם שגובש. סגן שר הבריאות הרב ליצמן הבהיר מנגד, כי אין כל אפשרות לפתוח את ההסכם הקיבוצי שנחתם כחוק. סגן השר קרא למתמחים לשלב ידיים לטובת החולים ולמען הרפואה הציבורית בישראל.

בתום הפגישה סוכם על קביעת המשך לדיונים במטרה למציאת פתרונות אפשריים לשיפור מצבם ותנאיהם של הרופאים הצעירים.

המנהלים נגד המתמחים

בתווך, חתמו היום מספר מנהלי בתי חולים בפריפריה, על מכתב תמיכה ביו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, ובהסכם שנחתם עם משרד האוצר, זאת לאור המאבק המתחולל כעת סביבו.

במכתב, כותבים מנהלי בתי החולים: "לראשונה מזה שנים נחתם הסכם שמחזק משמעותית את הרפואה הציבורית ונותן לפריפריה כלים אמיתיים להתמודד עם בעיית המחסור בכוח אדם. הסכם זה יאפשר משיכת רופאים באיכות גבוהה בעזרת מענקים ויכולת השתכרות משופרת".

על המכתב חתומים שישה מנהלי בית חולים: מנהל בית החולים פוריה בטבריה ד"ר יעקב פרבשטיין, מנהל בית החולים זיו בצפת ד"ר אוסקר אמבון, מנהל בית החולים גליל מערבי בנהריה ד"ר מסעד ברהום, מנהלת בית החולים העמק בעפולה ד"ר אורנה בלונדהיים, מנהל בית החולים סורוקה בבאר-שבע ד"ר מיקי שרף ומנהל בית החולים יוספטל באילת ד"ר אבי גולדברג.

המכתב, הם מכבירים שבחים על יו"ר ההסתדרות הרופאית, ועל האופן שבו ניהל את המאבק: "ידעת לנווט ולנסות להשיג את המיטב וזאת תוך התחשבות ביכולות המשק ושמירה על גישה מצפונית. על יושרך נחישותך ומסירותך אנו מחזקים את ידיך אישית ומביעים אמון בהסתדרות הרפואית כארגון הרופאים בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר