ערב ראש השנה: כנסייה לסודנים בשדרות

מתיחות גוברת בין הציבור הדתי בשדרות לבין קהילת המסתננים מסודן ואריתריאה. התושבים המקומיים מתלוננים כי בלב שכונתם הוקמה כנסיה נוצרית וכי הסודנים משתכרים "ומהלכים אימים על בחורות בשכונה" והם נאלצו להקים סיירת אבטחה. רב ומחנך בשדרות: "הסודנים הם נטע זר בתוכנו"

יוסי וייס | כיכר השבת |
סודנים (פלאש 90)

הקהילה הדתית בשדרות זועמת על פתיחתה של כנסייה נוצרית באחת משכונות העיר. כך פרסם מגזין 'מוצש' מבית מקור ראשון. בשבת שעברה הגיעו מאות תושבים משדרות, ביניהם מתפללים ממספר בתי כנסת, להפגין מול הכנסייה.

על פי הפרסום ב'מוצש', המחאה נגד הכנסייה בשבת האחרונה היא התפוצצות של המתיחות שיש בין התושבים המקומיים לקהילת המסתננים.

הרב שמעון ביטון, מורה ומחנך בשדרות, אומר למוצש כי הסודנים הם "נטע זר ומפגע סביבתי" בעיר הדרומית. "צריך להבין שהם מפגע סביבתי. יצא לי לראות אותם משתכרים ומהלכים אימים על בחורות בשכונה, הם נטע זר בתוכנו".

לדבריו יש להפסיק לספק עבודה למסתננים והוא קורא לעירייה לקחת אחריות. "לצערי הרב, האנשים בשדרות, פשוטי העם, אולי צריכים אותם לעבודות קשות זולות ומזדמנות אבל בסופו של דבר זה יהיה בעוכריהם ובעוכרינו", אומר הרב ביטון. "אני שמח שהציבור סוף סוף החל להתעורר. צריך לפנות לעירייה ולמי שמשכיר להם את החנות ולבקש בצורה יפה ואנושית לפתור את העניין. ואם זה לא יתקדם אני חושב שיש לנו את הכוח, והראנו שיש לנו את הכוח, לעשות את השינוי".

בעקבות המתיחות בין האורחים מאפריקה למקומיים, הוקמה סיירת של מאבטחים, תושבי שדרות, שתפקידם הינו להגן על אנשי השכונה מהמסתננים. "הקמנו סיירת של שמונה לוחמים בשכונת נווה אשכול כדי לתת תחושת ביטחון לתושבים בנווה אשכול שם יש את המעוז הכי גדול של הסודנים", סיפר ל'מוצש' מזרחי אלישיב, תושב השכונה.

מעיריית שדרות נמסר כי הוצא צו סגירה לכנסייה: "הטיפול במסתנני העבודה הוא באחריות ממשלת ישראל. לגבי המקרה המדובר למן הרגע שהתקבלו הפניות בעירייה על ריכוז של אנשים במבנה שמשמש כבית תפילה הוצא צו סגירה מנהלי לאותם מקומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר