ערב יום הכיפורים

קרב תרנגולים: עימות אלים בין עורכי כפרות לפעילי 'אנונימוס'

עימות אלים התפתח בלב שוק התקווה בתל-אביב, בין כמה אנשים שביקשו לקיים את מנהג הכפרות לפעילים של תנועת אנונימוס. פעילים של אנונימוס הגיעו לשוק ומחו נגד המנהג. הפעילים טוענים כי בשיא ההפגנה, שפכו עליהם עורכי הכפרות מים, וחזיזים הושלכו לעבר אחת המפגינות (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מחאה של פעילי אנונימוס (ארכיון: פלאש 90)

יומיים ליום הכיפורים תשע"א, ומחאת הארגונים לזכויות בעלי חיים מגיעה לשיא. עימות אלים התפתח היום בלב שוק התקווה בתל-אביב, בין כמה אנשים שביקשו לקיים את מנהג הכפרות לבין פעילי התנועה.

לפי הדיווח באתר מעריב, פעילים של אנונימוס הגיעו לשוק ומחו נגד המנהג. הם קראו לקיים את כפרות על כסף, כדי לחוס על בעלי החיים.

לפי הדיווח, בשלב מסוים המחאה הפכה אלימה. "עורכי הכפרות שפכו עליהם מים, ואחר-כך נזרקו שני חזיזים על גופה של אחת המפגינות", דווח.

רונן בר, ממארגני ההפגנה סיפר: "נהג מלגזה שהוביל עופות למקום אף הטיח בחוזקה שני עופות בקרקע, וגרם להם פגיעה קשה רק כדי להמחיש את אדישותו לסבלם".

בתנועה מסכמים שבועות ארוכים של קמפיין הקורא לחדול מקיום מנהג הכפרות על תרנגולים.

בשנה שעברה, הפיץ הרב שלמה אבינר שבו קרא לציבור הרחב לחדול מהמנהג.

"כיוון שלא מדובר בחובה גמורה אלא במנהג, ולאור בעיות כשרות וצער בעלי חיים, ולאור דברי כל רבותינו שהובאו לעיל, יש להמליץ ולהעדיף לעשות כפרות על ידי כסף ולקיים מצווה גדולה לפרנס עניים", כתב במכתבו.

הרב אבינר ציין במכתבו את המקובל הרב יצחק כדורי שהורה לערוך את המנהג באמצעות נתינת צדקה, ולא על תרנגול. "אין כל סיבה להתאכזר על התרנגול", כותב הרב אבינר. "איך עושים מצווה על ידי דבר שהוא לא טוב?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר