גלעד בבית

הרב לאו: "ללמוד ממשפחת שליט - לא להיכנע ולא לסגת"

הרב ישראל-מאיר לאו, רבה הראשי של תל-אביב, נשא דברים בפני תושבי רמת אביב ג', יומיים אחרי שחרורו של החייל גלעד שליט משבי החמאס - אחרי חמש וחצי שנים. "צריכים ללמוד ממשפחת שליט שגם בזמנים הכי קשים - לא להיכנע, לא להישבר ולא לסגת. להמשיך להילחם בעוז, ובעיקר באמונה" (חדשות, בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

הרב ישראל-מאיר לאו, רבה של תל-אביב יפו והרב הראשי לשעבר, קורא ללמוד ממשפחת שליט. במהלך 'הקפות שניות' ברמת אביב ג', נשא הרב דברים נלהבים על קדושת היום, כשהוא מתייחס לסוגיית שליט השנוייה במחלוקת.

"עם ישראל עשה הרבה דברים מחוסר ברירה, כל המלחמות היו מחוסר ברירה", אמר הרב לאו, "ובכל זאת, בזכות האמונה והביטחון שלנו - ניצחנו. גם עם גלעד שליט - עמדנו בפני מצב של אין ברירה. אבל לא משנה מה תהיינה הדעות שלנו לגביי העיסקה, אנחנו יכולים ללמוד ממשפחת שליט דבר אחד - אמונה וביטחון".

הרב המשיך ואמר: "גלעד היה בתא חשוך, סגור בלי לראות אור יום, אבל תמיד בלב הוא ידע שהוא ישוחרר. גם המשפחה, תמיד נשארה עם האמונה והביטחון שיום אחד הוא ישוחרר. וזה מה שאנחנו צריכים ללמוד ממשפחת שליט: גם בזמנים בכי קשים, לא להיכנע, לא להישבר, לא לסגת, להמשיך להילחם בעוז, ובעיקר באמונה.

"זה מה שאמרתי לחולים ב'איכילוב', שם הייתי בתחילת הערב, שגם בזמנים שנראים שאבדו הסיכויים, הניתוח לא הצליח, הטיפול נכשל, וכו' לא להישבר ולא להיכנע".

בשלב זה, שלף הרב לאו ספר-תורה קטן, אותו הביא במיוחד למעמד המרגש שאורגן על-ידי בית-חב"ד ברמת אביב ג' בניהולו של הרב שניאור חביב. "ספר-התורה הזה הוא תמצית הדברים שנאמרו; שלא להישבר גם בזמנים קשים. ספר-התורה הזה שרד את השואה. הוא הגיע אליי יריעות-יריעות קרועות שהיו ספוגות בנהרות של דם.

"היריעות שנקרעו מספר-התורה שימשו לאהילים למנורות, אבל הספר הזה שרד את התופת הנוראה בזכות האמונה והביטחון עד שהגיע לארץ ישראל וכאן השלימו אותו ועשו לו עצי חיים ומעיל. ומאיפה אנחנו יכולים לשאוב כח בזמנים כל-כך קשים? מספר התורה! התורה היא זו שנותנת לנו את החוסן, את האמונה והביטחון לעבור את הזמנים הקשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר