עונש למרגלת

בית-המשפט גזר על ענת קם ארבע וחצי שנות מאסר בפועל

לאחר קצת יותר משנתיים של מעצר בית בגין גניבת מסמכים סודיים מהצבא - הגיע גזר הדין. בית-המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר ארבע וחצי שנות מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי על ענת קם, שהורשעה בהסדר טיעון באיסוף והחזקת ידיעה סודית ומסירת ידיעה סודית (חדשות, בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |

עונש למרגלת: לאחר שנתיים של מעצר בית בגין גניבת מסמכים צבאיים - הגיע גזר הדין. בית-המשפט המחוזי בתל-אביב גזר הבוקר (ראשון) ארבע וחצי שנות מאסר בפועל ושנה וחצי מאסר על תנאי על ענת קם, שהורשעה בהסדר טיעון באיסוף והחזקת ידיעה סודית ומסירת ידיעה סודית.

העיתונאית ענת קם העבירה חומרים מסווגים ל"הארץ"

השופטים קבעו בגזר הדין כי טענתה של קם כי המעשה שביצעה נבע מטפשות גרידא, היא מיתממת. בית המשפט החליט כי מאסר הבית שריצתה קם לא יקוזז משנות המאסר בפועל שנגזרו עליה.

בפסק הדין הארוך והפרטני, כתבו השופטים כי גניבת המסמכים המסווגים מהווה "מעילה וניצול ציני של תפקידה". השופטים כתבו: "המערכת הצבאית כולה בנוי על שירותם של אנשים צעירים וחדורי מוטיבציה, שגם משמשים ובתפקידים מורכבים וסודיים, מתוך הכרה וניסיון רב שנים כי ניתן לתת בהם אמון, ולאפשר להם גישה גם למידע המסווג בסיווגים הגבוהים ביותר. לא ניתן לערוך תחקיר אישיותי אפקטיבי לכל חייל וחייל בשירות הסדיר".

עיתונאית, מרגלת

לפני שנתיים נחשפה הפרשה שטלטלה את המדינה. קם הואשמה בריגול חמור, מסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה וכן איסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

קם שירתה כחיילת בצה"ל בין השנים 2005-2007, בלשכתו של אלוף פיקוד המרכז דאז, יאיר נווה. על-פי כתב האישום היא הוציאה מרשות הצבא במהלך שירותה הצבאי, ממניעים אידיאולוגיים, מעל 2,000 מסמכים והציעה אותם לעיתונאי יוסי יהושוע מ"ידיעות אחרונות", אך מסירתם לא יצאה לפועל, ובסופו של דבר הם נמסרו לעיתונאי אורי בלאו מ"הארץ".

המסמכים כללו רשימות חיסול של בכירים פלסטינים, תוכניות להתמודדות צה"ל עם מצבים שונים, תוכניות מפורטות למבצעים צבאיים, תיאור של פריסת כוחות צה"ל בשגרה ובחירום, כולל סדר כוחות הצבא, סיכומי הערכות מצב ועוד.

לפי כתב האישום, קם אגרה את המסמכים הסודיים במחשב נייד והעתיקה את תכני התיקייה לשני דיסקים - האחד למסמכים והשני למצגות. מדובר ממסמכים רגישים ביותר מאגפי המטכ"ל השונים בצה"ל, וגם מלשכת הרמטכ"ל.

הערכת הגורמים המקצועיים היא כי הוצאת המסמכים מרשות הצבא והחזקתם בידי גורמים בלתי מוסמכים ללא כל מנגנון פיקוח ובקרה, עלולה לגרום לכך שמסמכים סודיים ביותר שחשיפתם תסכן חיי אדם, יגיעו לידיעת גורמים עוינים וכך תגרם פגיעה קשה ומתמשכת בביטחון המדינה וביכולתה להתמודד עם האיומים המונחים לפתחה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר