השר ישי אימץ המלצות ברנע; איך זה יעזור לנו?

סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, הודיע אתמול כי החליט לאמץ את המלצות ועדת ברנע שבחנה דרכים להסרת חסמים ניהוליים וארגוניים בתחום התכנון והבנייה במדינת ישראל. 'כיכר השבת' מגיש את עיקרי ההמלצות של ועדת ברנע שאמורה לסייע משמעותית בתחום הנדל"ן (חדשות, בארץ)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
השר אלי ישי (פלאש 90)

סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, הודיע היום כי אמץ את המלצות ועדת ברנע שבחנה דרכים להסרת חסמים ניהוליים וארגוניים בתחום התכנון והבנייה.

להלן עיקרי ההמלצות:

• להעניק לועדות המקומיות לתכנון ובנייה סמכות בחוק לאשר תוספת של 5% זכויות בנייה לפרויקטים למגורים במרכזים העירוניים במטרה להגדיל את היצע יחידות הדיור בישראל, תוך מניעת הכבדה על התשתיות הקיימות.

• הקצאת תקציב בהיקף של כ-80 מיליון ₪ לועדות המחוזיות לצורך פיתוח תשתיות כפתרון לחסמים במטרה לקדם תוכניות בנייה למגורים.

• שדרוג מערך כח האדם המקצועי והמנהלי של מוסדות התכנון במטרה לשפר את יכולתם לקדם תוכניות לבנייה ושמירת הידע המקצועי באמצעות שיפור תנאי ההעסקה והוספת תקנים קבועים במערכת, לצד יועצים מקצועיים זמניים.

• קביעת נוהל לתנאי סף לקליטת תוכניות ולקיום התייעצות מקצועית מקדימה עם גורמי התכנון עוד בטרם מוגשת תוכנית לבניה לאישור מוסדות התכנון. (פר-רולניג)

הועדה בה היו חברים נציגי משרדי הפנים, השיכון, המשפטים, האוצר, השלטון המקומי ואנשי מקצוע, בחנה את תהליכי העבודה של מוסדות התכנון ברמה המקומית, המחוזית והארצית ופרסמה קול קורא לציבור לפנות לוועדה.

על רקע מחאת הדיור ומתוך רצון לתת מענה מיידי להגדלת היצע הדירות למגורים בישראל זימנה הוועדה מומחים מתחום התכנון והבנייה, האקדמיה, אדריכלים, מהנדסים, מתכננים, ראשי ערים, עורכי דין, עיתונאים, כלכלנים, קבלנים, נציגי ארגונים להגנת הסביבה ועוד.

החל משנת 2007 חלה עלייה תלולה של כ- 50% במחירי הדיור בישראל בשל מחסור בהיצע דירות למגורים. כתוצאה מכך הציבה ממשלת ישראל יעד אישור של 60,000 יחידות דיור בשנה . כן יזמה הממשלה חקיקת חוק תכנון ובנייה להאצת הבנייה למגורים (הוראת שעה) התשע"א 2011, המכונה חוק הוד"ליים.

הועדה ציינה שישנם גורמים רבים המשפיעים על היצע הדיור, ביניהם: מדיניות מקרקעי ישראל, מימון ואשראי בנקאי, מימון תשתיות כתנאי לבניית יחידות דיור, הקצאת תקציבים וכוח אדם לנושאי תכנון ובנייה, אולם סמכות הועדה הוגבלה לתחומים שלהם אחראי משרד הפנים. הועדה סבורה שמוסדות התכנון אינם הגורם המרכזי לחסך בתחום הדיור.

הועדה הציעה המלצות לביצוע מיידי עוד בטרם סיום הליכי החקיקה של הרפורמה לתכנון ובניה, במטרה לתת מענה מיידי למצוקת הדיור.

הועדה רואה לנכון לציין את חשיבות עבודת הועדה להסרת חסמים, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתחום מימון ותקצוב תשתיות.

הועדה סוברת כי למרות מצוקת הדיור יש לשמור על תכנון איכותי תוך התייחסות לערכי טבע ונוף ולמצות קודם כל פתרונות בשטחים העירוניים.

שר הפנים, אלי ישי, הודה לחברי הועדה על עבודתם המקצועית והמסורה שהניבה המלצות שישומן יקדם באופן משמעותי את שיפור תהליכי התכנון והבנייה ויסייע להגדלת היצע יחידות הדיור בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר