פסק הדין האחרון של בייניש

שלילת הבטחת הכנסה מאנשים שמשתמשים ברכב - אינו חוקתי

פסק הדין האחרון של דורית בייניש, נשיאת ביהמ"ש העליון, עבר ברוב של 7 שופטים: החוק של הביטוח הלאומי השולל את גמלת הבטחת הכנסה מאנשים המשתמשים ברכב - אינו חוקתי. "הסעיף פוגע בזכות למינימום של קיום בכבוד, אנחנו קובעים שהסעיף בטל החל מעוד שישה חודשים", אמרו השופטים (בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אולם בית-המשפט ביום בו נכנסה אליו בייניש (פלאש 90)

אקורד הסיום של דורית בייניש כנשיאת בית-המשפט העליון: לעיני מצלמות התקשורת, בכירי המערכת המשפטית ואישי-ציבור - נתנה בייניש את פסק-הדין האחרון שלה.

בייניש, ברוב של 7 שופטים, פסקה כי הסעיף בחוק הביטוח הלאומי השולל גמלת הבטחת הכנסה מאנשים המשתמשים ברכב - אינו חוקתי.

"הזכות לקיום בכבוד היא זכות הנטועה בגרעינה של הזכות החוקתית לכבוד האדם", נימקה בייניש, "מבין שלל הפרשנויות שניתן להעניק לכבוד האדם - התנאי להישרדותו - לא ניתן לקיים את הזכות לכבוד ללא הכנסה מינימלית. צלמו של אדם נפגע אם הוא מגיע לעוני משפיל. מוטלת על המדינה חובה לקבוע מהם תנאים מחייה מינימלאיים. המדינה עשתה זאת בהסדרי רווחה ובחוק".

לדברי בייניש, "הכלל אינו חוקתי, כי אינו מבדיל בין אנשים שמחזיקים רכב לאלה שאינם. אחת העותרות, השתמשה ברכב של בני משפחה 3 פעמים בחודש ולא קיבלה גימלה בשל כך, אף שהרכב כלל לא היה בבעלותה".

בייניש לא שללה שרכב יכול לשמש אומנן להכנסת אדם "אך אין מקום להפוך אותו למרכיב בלעדי", אמרה והוסיפה: "הפגיעה אינה עומדת בתנאי פיסקת הגבלה ובמידתיות. הסעיף פוגע בזכות למינימום של קיום בכבוד, אנחנו קובעים כי הסעיף בטל החל מעוד שישה חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר