רבה של רחובות בראיון ל'כיכר השבת'

"האם אמרה לי: 'משפחתי נספתה. איבדתי בעל, איבדתי את כל ילדיי'"

רבה של רחובות, הרב שמחה הכהן קוק, בראיון מצמרר ל'כיכר השבת', בבוקר שלאחר הטרגדיה הקשה בעיר, בה נספו למוות בשריפה אב וחמשת ילדיו ● "דיברתי הבוקר עם האם אביבית שעאר, אשתו של הרב גיא ז"ל ואמם של חמשת הילדים. היא אמרה לי בקול זועק: 'נשארתי לבד, כל משפחתי נספתה, איבדתי בעל, איבדתי את כל ילדיי'" ● ומה אמר למורים של 'החינוך העצמאי'? (חדשות בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמחה קוק בזירת השריפה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

"אני מתפלל שהקב"ה ייתן לי את הכוח לנחם את כולם, שהאסון הזה ייהפוך למקור של עוצמה וחיזוק לעם ישראל" - כך אומר הרב רבה של רחובות, הרב שמחה הכהן קוק, בראיון ל'כיכר השבת' ביום שלאחר הטרגדיה הקשה ברחובות, בה נספו למוות אב וחמשת ילדים.

בראיון הכאוב, הרב קוק נשנק מבכי. "דיברתי הבוקר עם האם אביבית שעאר, אשתו של הרב גיא ז"ל ואמם של חמשת הילדים. היא אמרה לי בקול זועק: 'נשארתי לבד, כל משפחתי נספתה, איבדתי בעל, איבדתי את כל ילדיי'".

הרב קוק ממשיך ומספר: "ניסיתי לנחם ולחזק אותה והיא אמרה שרק המשך עבודתה בחינוך ילדי ישראל ייתן לה אולי את הכוחות להמשיך ולהתחזק. האהבה הגדולה שלה לתלמידות והרצון לתת ולהעניק - זה מה שיעזור לה בשעות הקשות".

הרב קוק עוצר את השיחה ומוחה דמעה, וממשיך: "מדובר באסון בלתי נתפס, טרגדיה איומה, פשוט אין מילים לתאר אותה.

"אמרתי לאם אביבית, כי כתוב בפרשה על הקמת המשכן, על כך שעם ישראל כולו התכונן לרגעים הגדולים והנעלים של חנוכת המשכן והנה לפתע אסון גדול. בני אהרון הכהן ניספו באש, התורה אומרת 'וידום אהרון', לא היה מה לומר ומה להגיד ואחר-כך כתוב 'וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

"גם במקרה הנורא הזה אין המדובר בשריפה רק שלך, אלא בטרגדיה לעם ישראל כולו, רק ה' יכול לעזור ולתת לך כוח, כך אמרתי לאם הכאובה".

המשפחה מתגוררת ברח' רבי ישראל נאג'רה. מדובר בשכונה הסגורה בשבתות וחגים. "הילדים כולם אומרים תהילים בצוותא בבית-הכנסת, כולם שם יראי השם, זו שכונה שקטה ושלווה, זה פשוט אסון נורא ואיום", אומר הרב קוק.

"על כולנו להתחזק"

הרב מספר כי הוא ישב עם המורים של החינוך העצמאי. "הם שאלו אותי איך אפשר לחזק את הילדים הרכים כשמספרים להם על אסון כה מזעזע. עניתי להם כי צריך להדגיש שהנשמה אינה אובדת אלא עוברת מעולם הזה לעולם הבא, מחיים זמניים לחיים שהם נצחיים וחלילה היא לא הולכת לאיבוד.

"מובא בגמ' שהקב"ה יש לו זמנים מיוחדים בשמיים אחד הזמנים הוא שאם מגיעים תינוקות של בית רבן שלא הספיקו ללמוד את כל התורה, ה' יושב איתם ומלמד אותם תורה. כעת הקב"ה דואג לילדים הרכים ומלמד אותם תורה בשמיים".

לקראת סיום הראיון, הרב קוק קורא להתחזק. "צריך להתחזק מהאסון הזה. האור החיים הקדוש אומר שייסורים כבדים כאלו שאינם כדרך הטבע וקורים בבת אחת הינם מקרבים את הגאולה השלימה. כולם חייבים לשוב בתשובה שלימה. משפחה שהיתה קיימת וברגע נמחקה - זה פשוט לא נתפס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר