פרשת "תורת המלך"

ארגוני שמאל: להעמיד לדין את הרב יעקב יוסף והרב דב ליאור

פרשת "תורת המלך" חוזרת? באחרונה הוגשה עתירה נגד היועץ המשפטי יהודה ווינשטין ופרקליט המדינה משה לדור, בדרישה לבדוק למה לא הועמדו למשפט מחברי הספר השנוי במחלוקת ונותני ההסכמות. בין היתר, דורשים מגישי העתירה לאסור את הפצתו של הספר. ואיך מגיבים בבתי הרבנים? (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יעקב חי והרב ליאור (צילום: פלאש 90)

ארגוני שמאל עתרו באחרונה לבית המשפט העליון בבקשה להעמיד לדין את מחברי ספר 'תורת המלך' ואת הרבנים שנתנו הסכמה לספר, ביניהם הגאון הרב יעקב חי יוסף, והגאון הרב דב ליאור.

העתירה הוגשה נגד היועץ המשפטי יהודה ווינשטין ופרקליט המדינה משה לדור, בדרישה לבדוק מדוע לא הועמדו לדין מחברי הספר ונותני ההסכמות.

מגישי העתירה כותבים: "מתי מותר להרוג גויים, תוך שברור מהקשר הכולל שמדובר בהרג ערבים? התכנים בספר הם תכנים המסיתים באופן ברור וחד משמעי למעשי אלימות כנגד גויים, תוך שמההקשר הכולל ברור שמדובר בערבים או פלסטינים.

"לספר עשויה להיות השפעה ניכרת על קוראיו ולטמוע בהם רעיונות, תפישות ואמונות שיכשירו בעיניהם נקיטת אלימות כלפי ערבים ופלסטינים".

העותרים דורשים, בין היתר, שבג"צ יורה על איסור המשך הפצת ספר תורת המלך.

בנו של הרב יעקב יוסף, אברהם, אמר ל'כיכר השבת' בתגובה לעתירה: "אבא הביע את דעתו מספר פעמים שאסור להרוג גוי סתם אלא אם כן הוא מסכן חיים של יהודים.

"הגיע הזמן שהעם בישראל יחליט עם מי הוא: כזה שמאמץ את המוסר שקבעה התורה המורה לנו לפגוע בחיי האויב בכדי למנוע פגיעה בחיי חיילנו, או כזה המביע הזדהות עם הנוצרים והקרן החדשה לישראל שמנסה להכתיב דרך שליחיה בתקשורת לעם בישראל ערכים פסולים, שכל קשר בניהם לבין מוסר רחוק כמזרח ממערב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר