עיריית תל-אביב: הנציג החרדי יתפטר?

אחרי שעיריית תל-אביב יפו פנתה למשרד התחבורה בבקשה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, דורש בנימין בביוף מנפתלי לוברט, נציג "בגד" - להתפטר. . "סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני מדבר על כך שמחויבת שמירת הסטאטוס קוו בעיר תל אביב יפו, אני קורא בזו לחברי מר נפתלי לוברט להתפטר מסגנות ראש העיר על עצם הגשת ההצעה הזו"

יוסף פאר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

עירית תל אביב פנתה בימים האחרונים למשרד התחבורה בבקשה לאשר לה להפעיל 7 קווי אטובוס חדשים בשטח העיר גם בימי שבת. כך דיווח אמש עיתון 'הארץ'.

לפי הדיווח, האוטובוסים עתידים לפעול בחלקיה המזרחיים והדרומיים של העיר.

את הפניה העביר ראש ראשות התחבורה בעיר חבר המועצה הד"ר משה טיומקין ליהודה אלבז, שמכהן כמנהל בכיר במשרד התחבורה.

הד"ר טיומקין ציין כי כבר בימים אלה קיים מנגנון של מוניות שירות הפעילות ביום השבת. "אנו מציעים להרחיב את השירות, על מנת לאפשר לאנשים שאין להם רכב לנוע ולהגיע למקום חפצם ביום מנוחתם. כיום המצב בפועל הוא שעשיר וטוב לו ועני רע לו".

טיומקין הוסיף כי משרד התחבורה מכיר עקרונית בצורך בקווים ולכן הוא מבקש אישור להרחבת הפעילות שכבר קיימת.

יו"ר תנועת 'ישראל חופשית' מיקי גיצין בירך על המהלך בשיחה ל'כיכר השבת', ואמר: "המהלך ייבחן בשינויים שיתקיימו בפועל. אין ספק שאם תתקיים הרחבה אמיתית של מערך הקוים הפועלים בשבת אז הבאנו בשורה של ממש לציבור הישראלי".

בביוף: על לוברט להתפטר מתפקידו

חבר מועצת העיר בנימין בביוף הגיב למהלך בשיחה ל'כיכר השבת': "אני תמה על כך שאני הוא זה שצריך לדאוג לקיום ההסכמים הקואליציוניים של חבורת סיעת בגד".

בביוף ציין שההסכם הקואליציוני עליו חתומה העיריה וסיעת 'בגד' החרדית, אוסר כל שינוי בסטטוס קוו בעיר, כמו כן קרא בביוף לחבר המועצה נפתלי לוברט להתפטר מתפקידו בעקבות המהלך. "סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני מדבר על כך שמחויבת שמירת הסטאטוס קוו בעיר תל אביב יפו, אני קורא בזו לחברי מר נפתלי לוברט להתפטר מסגנות ראש העיר על עצם הגשת ההצעה הזו".

"לגופו של עניין", הוסיף בביוף, "ברור שהעירייה מנסה ליזום תחבורה ציבורית בשבת ואני מתכוון לעירייה ולא לראש העיר". הוא מפנה אותנו למכתב הבהרה שקיבל לפני כחודשיים לאחר הדיון מעורר הסערה בעיריה, בו נכתב "אין בה משום אישור להפעלת הסעות בשבת מטעם העיריה.

"העירייה באמצעות מר משה טיומקין, מנסה בכל זאת להפר את הסטאטוס קוו למרות התחייבויותיו של ראש העיר, אני מצפה מסגן ראש העיר מיהדות התורה מר נפתלי לוברט להשמיע את קולו בריש גלי.

"כמו כן, בטוחני כי התחייבות של ראש העיר מר רון חולדאי כלפיי הינה תקוים ולא תופעל תחבורה ציבורית בעיר תל אביב יפו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר