מדינת שמד

השופטת קבעה: מותר לאב להסיע בשבת את ילדיו הדתיים

סערה בעקבות פסק דין חמור וחסר תקדים של שופטת בביהמ"ש למשפחה בחיפה, כי מותר לאב חילוני להסיע בשבת את ילדיו הדתיים ברכב. השופטת הוסיפה: "גם לאם עולם דתי שאינו עונה על ההגדרות האורתודוכסיות המחמירות. איסור נסיעה שכזה הוא פגיעה בזכויותיו של האב ובזכותו לחופש מחשבה, מצפון ודת" (בארץ)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

סערה בעקבות פסיקה חסרת תקדים של שופטת בית המשפט לענייני משפחחה בחיפה, אספרנצה אלון, שביטלה איסור על אב חילוני להסיע בשבת את ילדיו הדתיים, המתחנכים במוסדות לימוד דתיים.

את ההחלטה השערורייתית נימקה השופטת בטענה, כי "זכותו של האב לנסוע בשבת, יש באיסור פגיעה בזכויותיו ובזכותו לחופש מחשבה, מצפון ודת.

בעקבות פסיקת השופטת, בוטל התנאי במסגרת ההסדר הקיים אשר חייב את האב שלא להסיע את הילדים בשבת בעת הסדרי הראיה עמו.

האם והקטינים מתגוררים בירושלים. האם רופאה מומחית, בת למשפחה מקיימת מצוות; האב רופא מהצפון, בן למשפחה חילונית, מקיים אורח חיים חילוני, נוסע בשבת ומקפיד, לטענתו, "על עונג שבת"; הילדים לומדים במוסדות חינוך דתיים מאז שובם ארצה. המחלוקת בין ההורים באשר לאורח החיים הדתי היתה מנת חלקם עוד בטרם פרץ המשבר הזוגי והוחרפה מאז הסכסוך.

האם הביעה את חששה בפני בית המשפט כי האב לא יכבד את הרוח הדתית שעל ברכיה מתחנכים הילדים. לטענת האם, התנהלותו הפוגענית של האב – הורדת כיפה ונסיעה בשבת – פוגעת בהליכות ובאורח החיים הדתי של הילדים. האב הגדיר מצידו את דרישת האם "כפייה דתית".

בפסיקתה ציינה השופטת אלון כי החלטה המחייבת את האב לשמור שבת, משמעותה פגיעה בשוויון של בני הזוג החילונים, שכן היא תאפשר לבן זוג לחזור בתשובה ולשמור על אורח חייו בעת ביקורי הילדים, אך לא תאפשר את המסלול ההפוך.

לפיכך, בוטל בשלב זה התנאי שחייב את האב בעת בקורי הילדים שלא להסיעם בשבת. יחד עם זאת, ציינה השופטת כי מצופה מהאב שיגלה אחריות הורית וימנע, ככל האפשר, מלחשוף את הקטינים לסיטואציות ומצבים בהם הם יאלצו לנהוג בניגוד למצפונם וחינוכם. 

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר