פרסום ראשון

זעם בירושלים: פסטיבל עם סמלים נוצריים סמוך לכותל

האם עיריית ירושלים מממנת פסטיבל עם מוטיבים נוצריים סמוך לכותל המערבי? תושבי העיר העתיקה טוענים כי פסטיבל האור שנערך ליד הכותל, גדוש בסמלים נוצריים. בירושלים כבר פורסמו מודעות ענק הקוראות להיזהר ממעבר במקום. בימים הקרובים צפויות מחאות מאורגנות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פסטיבל האור, השבוע (צילום: פלאש 90)

שוב מתיחות בין חרדים לחילונים בירושלים. בשבוע האחרון מתקיים בעיר העתיקה פסטיבל האור, ולטענת רבים הפסטיבל כולו מלא בסמלים נוצריים.

בעיר העתיקה מביעים כעס על עיריית ירושלים שבחרה לקיים את הפסטיבל סמוך מאוד למקום הקדוש ביותר לעם היהודי - הכותל המערבי.

במודעות שמתפרסמות בירושלים, נקרא הציבור שלא לעבור דרך שער שכם. בימים הבאים, מבטיחות המודעות, תתקיים במקום מחאה.

"היות והעמידו צלמים באזור שער יפו, לכן ההולכים לעיר העתיקה ול'הר ציון' ילכו בדרכים חלפיות ולא דרך שער יפו, שלא יראו את מראות העבודה זרה של הנוצרים שמטרתם לשמד חס ושלום.

"חייב כל אחד למחות על חילול כבוד השכינה והעמדת צלמים סמוך למקום המקדש", נכתב עוד במודעה. "בהוראת הרבנים נא לפנות לכל האחראים הנהלת עיריית ירושלים ונציגי המפלגות, להעמידם על חומרת הדבר, לתבוע להסיר את החרפה שלא יעשו את ירושלים למקום שמד.

"בהוראת מרן ורבנן גדולי ישראל יתפרסם בימים הקרובים על עצרות ואסיפות למען קדשות ישראל לעשות שלא תאבד שארית ישראל".

על המודעות חתום 'הוועד למען קדושת ישראל'.

בתחתית המודעות, פורסמו מספרי הטלפון של בכירים בעיריית ירושלים בהם גם חרדים. המטרה: לפנות אליהם, ולמחות בפניהם על הפסטיבל.

לטענת גורם חרדי בכיר, האירוע מתקיים במימון משרד ראש הממשלה, משרד התיירות, משרד התרבות, הרשות לפיתוח ירושלים והעירייה, אלא מן הנמנע שהתקציב אף מאושר כנדרש בחוק בוועדת הכספים, בין יתר אירועי התרבות הממשלתיים. הגורם אף הוסיף כי בעבר נבדקו המצאות מוטיבים נוצריים באירוע וכי לא נמצאו כאלה בשטח.

בעיריית ירושלים סרבו להתייחס לנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר