אלי ישי הכריז על מבצע "חוזרים הביתה"; עשרות זרים נעצרו

רשות האוכלוסין וההגירה החלה הבוקר במבצע רחב היקף בעיר אילת ובאזור המרכז, נגד העובדים הזרים, עד שעות הצהריים נעצרו 55 זרים. סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, בירך על מבצע "חוזרים הביתה" שיצא לדרך היום. ואמר כי "אין מדובר על מבצע כנגד המסתננים, כי אם על מבצע לשימור זהותה של המדינה היהודית ציונית"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

רשות האוכלוסין וההגירה החלה הבוקר (שני) במבצע רחב היקף בעיר אילת ובאזור המרכז, נגד העובדים הזרים, עד שעות הצהריים נעצרו 55 זרים.

פקחי הרשות פשטו על בתים בהם מתגוררים זרים וכן על מלונות ומקומות עבודה נוספים, בהם עובדים זרים אותם ניתן לגרש לפי החלטת משרד הפנים.

בצהריים עדכנו ברשות האוכלוסין וההגירה כי נעצרו בינתיים 55 שוהים בלתי חוקיים, 45 מהם מדרום סודן, 3 מניגריה, 2 מסין, 2 מגאנה, אחד מחוף השנהב, אחד מהפיליפינים ועובד זר נוסף שטרם זוהה.

המבצע החל הבוקר וצפוי להימשך, לאחר שביום חמישי האחרון דחה בית המשפט לעניינים מנהליים את העתירה שהוגשה נגד החלטת שר הפנים אלי ישי להפסיק את "ההגנה הקולקטיבית" על הזרים מדרום סודן ובכך אפשר את גרושם חזרה לארצם.

לפי דיווחים של פעילי זכויות אדם, פקחי הרשות חיכו לזרים גם ליד סניפי הבנקים, לשם הגיעו הזרים לפדות את המשכורות החודשיות.

סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, אומר היום כי יצא לדרך מבצע "חוזרים הביתה". לדבריו, הבעייתיות הגדולה היא מול אזרחי צפון סודן ואריתריאה.

"אין מדובר על מבצע כנגד המסתננים", הבהיר הרש ישי, "כי אם על מבצע לשימור זהותה של המדינה היהודית ציונית. אני רואה כיעד מיידי החזרתם של מסתנני דרום סודן וחוף השנהב ומקווה שהערמת הקשיים על-ידי המתיימרים להיקרא ארגוני זכויות אדם, בניסיונותינו להחזיר מסתנני צפון סודן ואריתריאה המהווים את מרבית המסתננים והסכנה לישראל, כ-50 אלף מסתננים, תסתיים בקרוב".

השר ישי הוסיף ואמר כי "מספרם המועט של המטוסים הנושאים עימם מסתננים שיצאו עד כה, היו כסנונית ראשונה המבשרת את נחישותנו הלא מתפשרת מעצירת ניסיון הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה ומהסחף להפכה למערב סודן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר