חוזרים הביתה: הלילה ייצאו 120 סודנים בחזרה לארצם

120 תושבי דרום-סודאן שהסתננו לישראל ייצאו הלילה בטיסה משדה התעופה נתב"ג בחזרה למדינת מוצאם, בשעות הצהריים הם הועלו על אוטובוסים בתל אביב ובערד בדרכם לשדה התעופה. בשלב זה ממתינים יותר מ-200 דרום סודאנים לשוב לארצם לאחר שחתמו על עזיבה מרצון, טיסה נוספת צפויה לצאת ככל הנראה כבר בימים הקרובים. ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו נעשה את זה בצורה מכובדת ואנושית ונתבטא בצורה מאופקת ואנושית"

מסתננים בשדה התעופה (צילום ארכיון: פלאש 90)

חוזרים הביתה: 120 תושבי דרום-סודאן שהסתננו לישראל ייצאו הלילה בטיסה משדה התעופה נתב"ג בחזרה למדינת מוצאם, בשעות הצהריים הם הועלו על אוטובוסים בתל אביב ובערד בדרכם לשדה התעופה.

בטיסה הראשונה שתצא הלילה יוחזרו רק מסתננים שעוזבים את ישראל מרצון, הם יוטסו ישירות לאל ג'ובה, בירת דרום סודאן.

בימים האחרונים שהתה בישראל משלחת של רשות ההגירה מדרום סודאן, היא בדקת את תעודות המסע של האזרחים שיוטסו הלילה ונפגשה עם שר הפנים אלי ישי כדי לדון עמו בנושא.

יצוין כי בשלב זה ממתינים יותר מ-200 דרום סודאנים לשוב לארצם לאחר שחתמו על עזיבה מרצון, טיסה נוספת צפויה לצאת ככל הנראה כבר בימים הקרובים. כל העוזבים מרצון קיבלו סיוע בגובה של 1,000 יורו.

עד כה פעלו ברשות האוכלוסין וההגירה נגד כ-600 מסתננים מדרום סודאן, כאשר מי שלא הניאות לעזוב מרצון נעצר. בשבועות הקרובים תתפרס האכיפה לאזורים נוספים במטרה להגיע ללמעלה מ-3,000 המסתננים השוהים בישראל באופן בלתי חוקי. בשבוע שעבר הסתננו לישראל 258 איש.

נתניהו: נעשה את זה בצורה אנושית

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לטיסה הראשונה שתצא הלילה ובה מסתננים ואמר: "הלילה ייצא המטוס הראשון של מסתננים בלתי חוקיים חזרה לדרום סודן. בשבוע הבא ייצא מטוס נוסף. הממשלה מתחילה היום את מבצע השבת מסתנני העבודה הבלתי חוקיים לארצות מוצאם. אנחנו נעשה זאת בצורה מסודרת, תוך שמירה על כבודם".

"אנחנו מטפלים בבעיית המסתננים באמצעות בלימת הכניסה על ידי הקמת הגדר, זירוז ההוצאה לארצות המוצא, ובמקרים מסוימים למדינות צד שלישי ושלילת התמריץ להגירה - זה כולל שורה של צעדים.

בחודשים הקרובים אנחנו נשלים את הקמת הגדר בדרום, צעד מרכזי שעליו החליטה הממשלה, והוא הולך ומושלם בימים אלו. בנוסף אנחנו הפסקנו את הנוהל הפסול של העברת מסתננים מהגבול לתל אביב או לכל מקום אחר בארץ. מן השבוע שעבר כל מסתנן שחוצה את הגבול נכנס מייד למעצר, וזה בהתאם לחוק החדש שהעברנו, שמאפשר לעצור את המסתננים לשנים. כמו כן, אנחנו בונים מתקני שהייה שיוכלו לאכלס עשרות אלפי מסתננים עד להוצאתם מן הארץ.

"בשבוע שעבר אישרה הכנסת חוק חדש, שמחמיר את הקנסות על מעסיקי מסתננים. המסתננים באים הנה כדי לעבוד, אם לא תהיה להם כאן עבודה, לא תהיה להם סיבה לבוא. אבל בכל מקרה, אנחנו נבלום את כניסתם ונחיש את הוצאתם".

ראש הממשלה הוסיף ושיבח את אנשי יחידת הפיקוח 'עוז', ואמר כי "הם עושים עבודה חשובה בתנאים לא פשוטים", וביקש כי ימשיכו לנהוג באנושיות במסתננים שהם עוצרים. "אנחנו נעשה את זה בצורה אנושית ונתבטא בצורה מאופקת ואנושית", הוסיף נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר