הצעת חוק: נסעתם לאט בכביש 6? לא תשלמו אגרה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בישיבתה את הצעת החוק של ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ, לפיה נוסע שנכנס לכביש אגרה אך לא מתאפשר לו לנהוג במהירות ראויה, לא יחוייב על הנסיעה. יוזמת החוק: כביש אגרה אמור להיות מסלול נסיעה של חברה הגובה תשלום על נסיעה בדרך מהירה ובטוחה העוקפת את עומסי התנועה הרגילים

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בישיבתה את הצעת החוק של ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ, לפיה נוסע שנכנס לכביש אגרה אך לא מתאפשר לו לנהוג במהירות ראויה, לא יחוייב על הנסיעה.

על-פי הצעת החוק, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יקבע הוראות לפיהן יינתן פטור מתשלום האגרה במקרה של נסיעה בקטע כביש בו נוצר עיכוב, עקב עבודות תשתית או עומס תנועה.

בהקדמה לדברי החוק, נכתב: "תכליתו של כביש 6, היא קיצור זמני הנסיעה עבור הבוחרים לנסוע בו. עבור שירות זה, נכונים הנוסעים בו לשלם דמי אגרה בסכומים משמעותיים.

"לעיתים תכופות מבצע בעל הזיכיון, חברת דרך ארץ Highways בע"מ, עבודות תשתית בכביש האגרה. בנוסף, מעת לעת מנקז אליו הכביש מספר כלי רכב גדול מדי, המביא לעומס תנועה ואף לפקקי תנועה של ממש. אלו גורמים להתארכות משמעותית בזמני נסיעתם של הנוסעים בכביש.

"הדבר גורם לכך שלקוחותיו של בעל הזיכיון אינם זוכים לשירות אותו ביקשו לקבל עבור דמי האגרה ששילמו – החיסכון בזמן. הפגיעה בחיסכון בזמן חותרת תחת תכליתו של כביש 6, ובאופן רחב יותר תחת תכלית חוק כביש אגרה".

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' מ'קדימה' מסבירה על חשיבות הצעת החוק: "צדק חברתי מתחיל בדברים הקטנים. כביש אגרה אמור להיות מסלול נסיעה של חברה הגובה תשלום על נסיעה בדרך מהירה ובטוחה העוקפת את עומסי התנועה הרגילים. אך בפועל, לעיתים תכופות מידי אנו נוסעים בכביש 6 ומוצאים עצמנו עומדים בעומסי תנועה ואף גרוע מזה בפקקים.

"לא ייתכן שנשלם אגרה עבור שירות שבפועל אין אנו מקבלים. כמו בכל מקרה בענפים אחרים במשק, בהם עובדתית לא ניתן לספק את השירות (או במקרה הזה, כביש אגרה מהיר), מן הראוי שהספק (כביש 6) יפצה את הלקוח, כפי שנקבע בהצעת חוק זו. אני שמחה על החלטת וועדת השרים לתמוך בחוק ואני בטוחה שגם חבריי למליאה יצביעו עבורו ובכך בעצם יצביעו לטובת הצרכן הישראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר