יממה לגירוש המסתננים

ליברמן תוקף את ישי: "אינטרס לאומי? זה אינטרס אלקטורלי"

עימות בממשלה: שעות ספורות לאחר המראת המטוס הראשון ובו 123 דרום-סודנים שהוחזרו לארצם, תוקף שר החוץ אביגדור ליברמן את התנהלות שר הפנים אלי ישי. "מישהו דיבר על האינטרס הלאומי של ישראל, זה אינטרס אלקטורלי. זו דברת מזיקה". אלי ישי בתגובה: יש מי שעוסק בפרשנות ויש מי שעוסק בביצוע (חדשות)

חיים שקדי וישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן וישי (צילום: פלאש 90)

עימות בממשלה: שעות ספורות לאחר המראת המטוס הראשון ובו 123 דרום-סודנים שהוחזרו לארצם, תוקף היום (שני) שר החוץ אביגדור ליברמן את התנהלות שר הפנים אלי ישי, לשכתו לא נשארה חייבת ומיהרה להגיב.

בישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' בכנסת, מתח ליברמן ביקורת על "הפסטיבל" סביב גירושם של הזרים מהארץ. "אני חייב לציין", אמר ליברמן, "מזמן לא ראיתי כזאת דברת כל-כך מזיקה כמו כל הפסטיבל סביב ההחזרה הביתה של אותם אזרחי דרום סודן, כמו שראיתי אתמול".

"שמעתי שאתמול מישהו דיבר על האינטרס הלאומי של מדינת ישראל", אמר ליברמן כשהוא מכוון לדבריו אמש של שר הפנים אלי ישי בנתב"ג, שהצהיר כי הוא בוחר באינטרס הלאומי של מדינת ישראל על-פני האינטרס של דרום סודן.

"יש פה הרבה אנשים שמקריבים את האינטרס הלאומי של מדינת ישראל", המשיך ליברמן, "לטובת האינטרס האלקטורלי הרגעי של מפלגה כזו או אחרת".

ליברמן הוסיף וטען כי "עד היום כל מה שפתרנו זה בזכות משרד החוץ, לא בזכות אף אחד אחר. כל הדברת יוצרת אווירה שלא ניתן להחזיר 90% מהמסתננים. הכל נמחק בין רגע כשרואים פסטיבל כמו שראינו אתמול בשדה התעופה".

"יש שורה של אנשים המחבלים במאמץ של משרד החוץ להגיע להסדר מוסכם ומקובל לפתרון הבעיה", אמר ליברמן והוסיף, "מזמן אני לא זוכר כמות כזאת של ביקורת וזעקת שבר מכל ידידי ישראל, כולל ארצות-הברית, כמו במקרה הזה. אני מציע לאלו שרוצים לפתור ולא רק לדבר - תפסיקו לדבר".

לשכת שר הפנים אלי ישי, מיהרה להגיב לדברי שר החוץ. "יש כאלה שעוסקים בפרשנות, ויש כאלו שעוסקים בביצוע", אומרים שם. "מוטב שמשרד החוץ ימצא מדינה שלישית לאריתראים או לחילופין ימציא לידינו חוות דעת המאשרת את חזרת המסתננים לאריתראה ולצפון סודן במקום להילחם כל היום על גינוני כבוד".

"משרד החוץ מוזמן לעשות שימוש בתמונות שצולמו אתמול בנתב"ג כדי להראות לעולם את יחסה ההומני של מדינת ישראל למסתננים, ובכך לעזור ולו במעט ליחסי החוץ של מדינת ישראל", הוסיפו בלשכת שר הפנים.

(צילום: ישי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר