הערב בבני-ברק: דפני ליף תפגין עם החרדים

פעילי המחאה החברתית מאחדים כוחות עם המגזר החרדי ויפגינו הערב (חמישי) בשעה 19:00 בבני-ברק בסמוך למכון מור, ברחוב ז'בוטינסקי. דפני ליף ממובילות המחאה החברתית בשנה שעברה אישרה גם היא את הגעתה להפגנה הערב בבני ברק. פעילי המחאה אומרים כי "כולנו יחד, פעילי המחאה החברתית, חרדים וחילונים, מסרבים להיות אויבים"

ישי כהן | כיכר השבת |
המחאה החברתית (צילום: פלאש 90)

דפני ליף תפגין עם החרדים: פעילי המחאה החברתית מאחדים כוחות עם המגזר החרדי ויפגינו הערב (חמישי) בשעה 19:00 בבני-ברק בסמוך למכון מור.

דפני ליף ממובילות המחאה החברתית בשנה שעברה אישרה גם היא את הגעתה להפגנה הערב בבני ברק.

"כולנו יחד, פעילי המחאה החברתית, חרדים וחילונים, מסרבים להיות אויבים. כולנו יחד נמצאים במאבק משותף ליצירת חברת מופת המבוססת על צדק חברתי. מתוך דיאלוג ויצירת גשרים בינינו, נוכל למצוא פתרונות אמת לבעיות", אומרים הפעילם שמארגנים את ההפגנה הערב.

אורלי בר לב, אחת מפעילות המחאה מסרה כי "בתוך השיח הציבורי החשוב על נושא הנשיאה בנטל, נדמה שהרטוריקה שנבחרה היא כזו שיוצאת פילוג ושיסוי בין מגזרים. שיח כזה, אינו דרכנו. אנו בוחרים להזכיר לכולם לא יפרידו בינינו. הצדק החברתי חוצה מגזרים"

אורן פסטרנק, קצין במילואים ואחד מפעילי המחאה המרכזיים אמר כי "הגיע הזמן שנבין שצדק חברתי משמעותו לכלל האוכלוסיות. אין לנו דבר נגד החרדים, כפי שנתניהו מנסה כבר חודשים להציג לנו, בספין מתמשך. הנטל האמיתי הוא הנטל שרובץ על כתפי כולנו. חרדים וחילונים כאחד - בחינוך, בדיור, ברווחה, בבריאות, ובתעסוקה. את זה הממשלה הנוכחית מנסה להסתיר".

יוסי שאול, מפעילי המחאה הוסיף כי "שילובם של החרדים בשוק העבודה חשוב לכולם. יחד עם זאת, הניסיון להציגם כנטל על החברה בישראל לא רק שאינו נכון אלא משרת בעיקר את בעלי ההון, המונופולים והקרטלים שמבקשים להסיט את הזרקור מן הבעיה האמיתית - הריכוזיות במשק. אלו הגורמים האחראים לשחיקה בשכר ומונעים תחרות אשר תייצר מקומות עבודה חדשים ומתגמלים. לכן כל פתרון לשילוב המגזר החרדי מחייב ראשית כל שינוי כולל במבנה המשק. שינוי שיאפשר יצירת מקומות עבודה חדשים במקביל לתכניות הכשרה מקצועיות ואקדמיות על מנת שלא יהפכו לעובדים בשכר מינימום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר