גלריה מרהיבה

ספר-תורה שאיחד מאות אלפי ילדים הוכנס בכותל

הכנסת ספר-תורה נדירה נערכה אתמול בכותל המערבי. בספר בו שותפים למעלה מ-300,000 ילדים וילדות מהארץ והעולם שקנו אות. מדובר בספר החמישי של ילדי ישראל שמארגים חסידי חב"ד, במצוות כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל. צפו בתיעוד של ישראל ברדוגו (בארץ)

(צילום: ישראל ברדוגו)

הכנסת ספר-תורה מרגשת במיוחד נערכה אתמול ברחבת הכותל המערבי. לא מדובר בעוד ספר-תורה שגרתי, אלא בספר-תורה, בו שותפים למעלה מ-300,000 ילדים ונערים מרחבי הארץ והעולם. כל ילד שרכש אות, קיבל לביתו תעודה יפה ומהודרת, עם שמו הפרטי ושם משפחתו.

מדובר בספר-התורה החמישי של ילדי ישראל, שמארגנת חסידות חב"ד, במצוות כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש. "אין לנו רווח של שקל אחד", אומר ל'כיכר השבת' הרב שמואל גרייזמן, האיש שמלווה את המיזם מיומו הראשון, "ישנה היענות גדולה מאוד לאורך השנים, וב"ה זכינו להגיע כבר לספר-התורה החמישי".

כך החל המיזם

בי"א בניסן תשמ"א הכריז הרבי מליובאוויטש זצוק"ל על מבצע ייחודי: כתיבת ספרי תורה מיוחדים שאת אותיותיהם יקנו ילדי ישראל, בנים לפני בר-מצווה ובנות לפני בת-מצווה, מכל קצוות תבל, כדי לחזק את הקשר שלהם עם התורה וכדי לאחד את כל ילדי ישראל סביב תורתנו הקדושה.

האחדות שעל ידי ספר התורה באה לידי ביטוי גם במקום בו הוא נכתב בהוראת הרבי - בירושלים עיר הקודש, "עיר שחוברה לה יחדיו", בעיר העתיקה בין החומות. קרוב לשני מיליון ילדים יהודים מכל העולם כבר קנו אות באחד מספרי התורה הללו.

בהתוועדות שבת פרשת בחוקותי, י"ט באייר תשמ"א, דיבר הרבי מליובאוויטש בחריפות רבה על מצב העולם "שהולך ומידרדר, רחמנא ליצלן" ואמר: כיום מתרחשים בעולם מאורעות שאף אחד לא היה יכול לשער שיהיה כך... מדובר אודות אנשים ומנהיגי מדינות שיש להם 'ציור אדם' וכאילו בדעת ידברו, ואף-על-פי-כן, הנהגתם בפועל היא באופן פראי... ורק בחסדו של הקב"ה, ש"לב מלכים ושרים ביד ה'", מתנהלים העניינים למעלה מדרך הטבע!

"משוגע אחד עלול ללחוץ על כפתור... משוגע אחד ויחיד שיושב על כסא המלכות באפריקה או במדינות אחרות, או אפילו אדם שאינו יושב על כסא המלכות, יכול להתגנב למקום שבו נמצא ה"כפתור", וללחוץ על ה"כפתור", ועל ידי זה להרוס ולהחריב לא רק את ביתו, אלא את כל העולם, רחמנא ליצלן!... וזה פשוט נס למעלה מדרך הטבע לגמרי בכל יום ויום, בחסדו של הקב"ה, ששום דבר לא קורה!"

בהמשך הדברים אמר הרבי כי כדי להביא שלום בעולם, יש להביא לשלום בין יהודים ולהוסיף באהבת ואחדות ישראל. וכדי לאחד את כל בני ישראל, זקוקים למצוה מיוחדת שכל בני ישראל יקיימו והיא תאחד אותם. ומצוה זו צריכה להיות בעלת קיום תמידי. שכן, מצב העולם בהווה הוא כזה שבכל רגע עלול להיות ההיפך משלום בעולם. לכן זקוקים למצוה שתתקיים תמיד ותקשר את כל בני ישראל באופן תמידי, וממילא תפעל שלום בעולם באופן תמידי.

"וזוהי מצות כתיבת ספר-תורה שקדושתו נצחית וכאשר כל ישראל משתתפים בכתיבתו, מתאחדים כולם בספר-תורה אחד. ומעלה גדולה ומיוחדת כשמשתתפים בזה ילדים לפני בר-מצוה ובת-מצוה".

עיתוי שמיימי

לפיכך, הפציר הרבי בציבור לפעול במשנה מרץ, בתקופה שבין ל"ג בעומר לחג השבועות באותה שנה, לרישום ילדי ישראל לספר-התורה המיוחד להם.

בהתוועדות שהתקיימה בשבת פרשת נשא, ד' סיון, הורה הרבי שלמחרת, בערב חג השבועות, תהיה התמסרות מיוחדת לרישום ילדים לספר-התורה.

ביום ראשון ה' סיוון, בשעות אחר הצהריים המאוחרות של ערב חג השבועות, קיבל הרבי לידיו, על-פי בקשתו, את הרשימות המעודכנות של מספרי הילדים שנרשמו לספר-התורה בכל המדינות.

מאוחר יותר נודע שבשעות אלו ממש הפציץ חיל האוויר הישראלי את הכור הגרעיני בעיראק בפעולה שהיתה רצופה ניסים גלויים...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר