התוכנית לשעת חירום: מנהרות הכרמל ישמשו כמקלטים

מתכוננים למלחמה: ראש עיריית חיפה יונה יהב פנה לגורמים בפיקוד העורף וברשות החירום הלאומית בדרישה להסדיר את נושא השימוש במנהרות הכרמל כמחסה המוני, זאת בצד פנייה לגורמים אלה להכין מגרשי חנייה לאלפי כלי הרכב שיגיעו לקרבת המנהרות לצורך מחסה

מישאל לוי | כיכר השבת |
מנהרות הכרמל (צילום: פלאש 90)

מתכוננים למלחמה: ראש עיריית חיפה יונה יהב פנה לגורמים בפיקוד העורף וברשות החירום הלאומית בדרישה להסדיר את נושא השימוש במנהרות הכרמל כמחסה המוני, זאת בצד פנייה לגורמים אלה להכין מגרשי חנייה לאלפי כלי הרכב שיגיעו לקרבת המנהרות לצורך מחסה.

על-פי הדיווח בגלי צה"ל שחשף את הפנייה, יהב דורש גם ממשרד התעשיה והמסחר וממשרד התחבורה להכריז על המנהרות כמפעל חיוני בעת חירום כדי למנוע העדרות עובדים שעלולה להוביל לסגירת המנהרות.

עוד דווח, כי בעיריית חיפה הושלם באחרונה מיפוי של בתי העסק בעיר, ובכוונת ראשיה להסדיר הנחייה המורה לבעלי החנויות לפתוח את עסקיהם בעת חירום.

מי שיסרב, תבחן האפשרות החוקית לפתוח את אותם עסקים בניגוד לדעת בעליהם, ובדרך זו לאלצם למכור מוצרים חיוניים. גם החברות הסלולריות ותחנות הדלק על כוונת העירייה כדי למנוע את סגירתן בעת חרום.

בנוסף, לאורך כל שעות היממה יופעל החמ"ל העירוני החדש המוקם בימים אלה על שטח של 600 מטרים רבועים בהשקעה של כשלושה מיליוני שקלים, ובו ירוכזו כל הגורמים האמורים לתת מענה לתרחישי מלחמה ואסונות.

יצויין כי גדולי ישראל חתמו בעבר על מכתב הקובע כי נסיעה לכהנים במנהרות הכרמל היא איסור דאורייתא.

וזה לשון מכתבו של הגאון רבי ניסים קרליץ, עליו חתמו מרנן הפוסקים הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר. "כאשר שמענו שבכניסה הדרומית למנהרות הכרמל יש קברים הננו להודיע שאין לכהנים לנסוע בכביש זה עד שיתוקן הדבר וזהו איסור דאורייתא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר