המלחמה נתנה פתח

המשטרה פתחה במבצע אכיפה נגד אזרחים שנוסעים בכבישים עם צ'קלקה 

בעקבות המלחמה, אזרחים רבים נוסעים בכבישים כאשר מותקנת על רכבם פנס מהבהב בצבעי כחול ואדום כמו ניידות משטרה וחלקם מסכנים את הציבור בנסיעה בלתי בטוחה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הצ'קלקה (צילום: שאטרסטוק)

לפי החוק, רק לרכבי חירום או אלו המורשים לכך מטעמי ביטחון ע"י משרד התחבורה מותר לנסוע עם פנסים מהבהבים בכבישים, הדבר מצוין ברישיון הרכב. החוק גם קובע כי הפעלתה היא רק לצורך מבצעי או לשם מילוי משימה.

שימוש לא חוקי שלא לצורך המוגדר בחוק, עשוי להוביל להעמדה לדין של הנהג או בעל הרכב. לפני כשלוש שנים הורשע שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, בכך שהורה לנהגו לנהוג ברכב במהירות ובשולי הכביש תוך הפעלת אמצעים של רכב ביטחון, מבלי שהתקיימו נסיבות שחייבו הפעלת אמצעים כאלה.

משרד התחבורה במענה לפניית כיכר השבת הסביר: "ועדת פנס כחול מורכבת מגורמים בכירים ומקצועיים, שדנים בבקשות לעומקן. בוועדות נוכחות יועצות משפטיות של משטרת ישראל ומשרד התחבורה, במטרה לוודא שהוועדה פועלת לפי הנוהל. אישור שימוש בפנס כחול ניתן לתקופה קצובה, רק לבקשות שעומדות בקריטריונים ועברו את אישור הלשכה המשפטית"

לפי דיווח של העיתונאי איציק סבן ב'ישראל היום', במשטרה טוענים כי מאז תחילת המלחמה החלה תופעה של ריבוי כלי רכב "שאינם רכבי ביטחון", שנוסעים עם אור כחול מהבהב שאותו רכשו באופן פרטי. חלקם הם רכבים פרטיים של אנשים שעובדים בגופי הצלה או בתפקידי אבטחה שונים, של חברי כיתות כוננות שאינן תחת המשטרה, וגם של אנשים שאין להם שום קשר לביטחון או להצלה.

במשטרה מדגישים: "חלקם אף נוסעים בשול או בשטח ההפרדה, ומסכנים את עצמם ואת שאר הרכבים שבציר". לפי גורמים במשטרה, אגף התנועה נמנע מלעסוק באכיפה של עבירה זו בתחילת הלחימה, כדי לא לעכב את אנשי הביטחון.

כעת מדווח "ישראל היום" כי ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, הנחה לאכוף עבירות אלו ולצמצמם את התופעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר