ד"ר עליזה לביא: קול ברמה מיישמת את החלטות מועצת הרשות השניה

ד"ר עליזה לביא, חברת מועצת הרשות השניה מגיבה להחלטה להגיש תביעה כנגד התחנה בגין 'הדרת נשים' ואומרת: "צדק חברתי מחייב לכבד את אמונותיו ודעותיו החריגות של השונה, יש לציין כי הנתונים מלמדים כי התחנה מיישמת את החלטות המועצה" (חדשות, מדיה)

יוסף פאר | כיכר השבת |
'קול ברמה' (צילום: ישראל ברדוגו)

הד"ר עליזה לביא מגיבה היום לכוונה להגיש תביעה כנגד תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' בגין 'הדרת נשים' כביכול בתחנה.

הד"ר לביא, חברת מועצת הרשות השניה לטלוויזה ורדיו, אומרת כי התחנה מיישמת את החלטות המועצה, וכי הדרת הנשים בתחנה פוחתת: "הנתונים מלמדים כי התחנה מיישמת את החלטות המועצה. חל שינוי משמעותי ויותר נשים עולות לשידור במגוון רחב יותר. יהיו שיגידו שזה לא הישג. אני מאמינה ברגולציה דיאלוגית משותפת. רק כך אפשר להביא לשינוי ולהסכמות".

לביא מדגישה כי גם לדעתה על קול ברמה להרחיב את הבמה למגדר הנשי בתחנה: "זו לא סוף הדרך ועבודה רבה ניצבת בפנינו. אך אין ספק שהתחלנו תהליך בונה אמון וכן - קול אשה ברמה. החלטה זו עוררה ביקורת רבה בקרב ארגוני הנשים ונבחרות ציבור".

לדבריה של לביא יש לאפשר למגזר החרדי לחיות את חיו באמונתו גם אם היא אינה שיגרתית, כל עוד היא אינה גורמת נזק לאחר: "צדק חברתי אינו מבוסס אך ורק על שוויון טכני –פורמלי של הפרטים בחברה, אלא מחייב גם התייחסות לשונה ולאחר תוך נכונות לספק לו את צרכיו הייחודיים ואף לכבד את אמונותיו ודעותיו החריגות ובלבד שאינן פוגעות פגיעה ממשית בתפיסות היסוד של החברה".

"הדברים אמורים הן ביחס לפרט הבודד והן ביחס למיעוט תרבותי בעל צרכים מיוחדים או המעוניין לשמור על מערכת ערכים והתנהגויות שאינה זהה לזו של הזרם המרכזי בחברה. הנתונים של חודשים אפריל - יולי מלמדים כי הכיוון שננקט ע"י המועצה בהחלט מוביל שינוי"

"כל אשה שחפצה יכולה להתראיין"

כזכור, בכתב התביעה נטען כי מאז שזכתה בזיכיון לשידורי רדיו החלה להפעיל את רדיו 'קול ברמה' בשנת 2009, נוקטת המשיבה מדיניות בלתי חוקית על פיה קולן של נשים נעלם כליל משידורי התחנה. התחנה מסרבת להעלות לשידור נשים כמראיינות או כמרואיינות. גם נשים הרוצות להגיב לשידורים נאלצות להסתפק במערכת מענה קולי.

בארגון "קולך" העומד מאחורי התביעה אומרים, שהעובדה שבשם ההלכה נשים מודרות מהמרחב הציבורי היא דבר המנוגד לערך כבוד הבריות ולתפיסה שנשים וגברים נבראו בצלם אלוקים. לא ניתן להשלים עם סילוף התורה לצורך השתקת נשים.

ב'קול ברמה' הגיבו בתחילת השבוע לתביעה ואמרו:"התרגשנו לגלות כי הארגונים הרפורמים והעמותות אשר הגישו בזמנו בג"ץ כנגד הקמת התחנה (עוד בטרם החלה לשדר) מתוך מטרה למנוע ממגזר שלם את הזכות להאזין לכלי תקשורת בהתאם לדרכו ואמונתו, הפכו את עורם ומינו עצמם לדוברי נשות מגזר זה. הצענו בעבר לאותם ארגונים ואנו מציעים גם כיום לעיין באלפי פקסים ששלחו ושולחות לנו מידי יום מאזינות התחנה. הפקסים, בניגוד לסקרים אנונימיים, כוללים את פרטיהן המלאים של השולחות אשר מבקשות באופן חד וברור שלא להעלות מאזינות לשידור".

"למרות זאת, החלה התחנה בשנה האחרונה להעלות לשידור כל אשת ציבור שחפצה להתראיין בקול ברמה, זאת לצד מאזינות התחנה שיכולות לעלות בחלק מהתוכניות. תחנת קול ברמה הוקמה על מנת לשרת את המגזר החרדי בישראל, על מנהגיו ואורח חייו. אנו קוראים לאותם ארגונים לכבד אמונות והשקפות אלה של מרבית המגזר, נשים וגברים כאחד, בבחינת איש באמונתו יחיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר