הפרסומאי אלי הלמן: למה ש"ס בחרה בקמפיין שלילי?

עם פרצוף מאיים של ליברמן, ומסרים שליליים כלפי המפלגות האחרות, בחרה ש"ס לפתוח את קמפיין הבחירות שלה, למה ש"ס בחרה בקמפיין שלילי דווקא? אין לש"ס הישגים להציג לציבור? הפרסומאי אלי הלמן בטור ביקורת מיוחד (מדיה)

אלי הלמן | כיכר השבת |
קמפיין ש"ס (צילום: ש"ס)

מה זה אומר עלינו כמדינה / אנשים / עם בעצם העובדה שכל הקמפיינים בבחירות הם כולם שליליים. אף אחד לא מעצים את עצמו כנכון ורלוונטי, רק כמה האחר הוא הלא נכון והאסון.

לרגל השקת הקמפיין של מפלגת ש"ס, קמפיין שעל פניו עונה על הצורך המדויק של שיגרת חיינו – לנעוץ בנו סיכה בבטן הרכה, ביוקר המחייה והתבוללות. (אולי סוף סוף התכוונו ראשי ש"ס לומר בגלוי, אנו ספרדים גאים ויותר לא נתבולל בבתי הספר ומוסדות החינוך של האשכנזים?!)

קל לבקר ולומר, הנה גם מפלגת ש"ס יודעת מה יניע את המצביע הפוטנציאלי לקלפי. מה יותר קל מלהפחיד בהתבוללות כשברקע תמונה מפחידה של הרוסי השתלטן. זה שאצלו במפלגה נבחרים המועמדים אך ורק על פי שיקול דעתו והחלטתו של הביג בוס איווט האיום. (וכמובן לאחר אישורו של ארתור פינקלשטיין האגדי).

כי בעצם יש פה שאלה אחת ברורה: מדוע מפלגת ש"ס לא יכולה להעביר את המסרים החשובים בהתבסס על עשייה רבת שנים בנושא? אלי ישי לא פעל שנים רבות למען השכבות החלשות?

הרי לא הייתה ולו פעם אחת שצוות יועצי התקשרות המצוינים של השר הבכיר לא ניצלו את ההזדמנות להעניק לו את המיקרופון בו התבטא ישי על מסירותו הרבה למען אלה שלא זכו לכיסים עמוקים ובטחון כלכלי. גם אריה דרעי, האיש והשאגה יכול לנופף בראש כל חוצות את ההישג הגדול במהפכה הספרדית של העשור הקודם. אז בימי השאגה, כל ספרדי באשר הוא זכה סוף סוף להיות גאה בצבע עורו ובמסורת אבותיו. וזהו בדיוק המסר של הקמפיין הנוכחי: להנציח את השוני והמסורת הספרדית יחד עם חסרון הכיס שמאפיין רבים מקהל המצביעים הפוטנציאלי.

,מתוך הקמפיין (צילום: ש"ס)
,מתוך הקמפיין (צילום: ש"ס)

ואם זה כך? מדוע אנו עומדים משתוממים מול שלטי החוצות המרוחים בשטח הציבורי ואנו לא רואים באמת את העשייה של הנהגת המפלגה. המסר שעובר אלינו הוא פשוט, הוא אשם – אנחנו... יודעים מה? עזבו אתכם מ'אנחנו', זה הם: הרוסי רוצה להפוך את כולנו לגויים והנהנתן רוצה להעשיר את מדף הסיגרים הריחניים על חשבון הלחם והחלב של ילדינו.

למען האמת, אי אפשר לבוא ולאשים את יוצרי הקמפיין של ש"ס, שבחרו להנציח את ההפחדה על חשבון מפלגה אחרת. בש"ס לא המציאו את הגלגל וכנראה אנחנו, העם היושב בציון נמצא במצב כזה אנוש שנבחריו לא יכולים להגיד בגאון ובגלוי. "כן זה אני, אני עשיתי".

ומה על ההישגים הרבים שכן עשו נבחרי ש"ס? אולי בעצם מה שבאמת קיים זה רק ההכרזות ונפנוף כרזות על מהפכה כזו או אחרת. במקרה כזה, מוצדק מאד הצעד בלהסתתר מתחת לכיפה של אביגדור ליברמן.

במילים אחרות, נבחרת ההנהגה של ש"ס אומרת למצביע הפוטנציאלי : שמעו, אנחנו לא יכולים לספר לכם מה עשינו. ובעיקר מה אנו מבטיחים לעשות. אתם רואים את הרוסי ואת הנהנתן הזה? הם אלו שאחראיים על המצב שלכם. לנו, אין שום קשר לזה. אז תזכרו – הם זה אסון! אז מה שנשאר לכם, זה רק אנחנו. (או הרב אמסלם).

הכותב הוא מנהל יחסי הציבור במשרד הפרסום ´מילר פוינט´

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר