שניים אוחזין בתקציב יהדות התורה

לא שקט ביהדות התורה: חילוקי דעות בין אנשי מטה ההסברה של דגל התורה ואגודת ישראל סביב זהות משרד הפרסום שיוביל את הקמפיין. בשעות הקרובות יחליטו בכירי התנועה - משה גפני וחנוך זייברט באופן סופי מי יהיה משרד הפרסום שילווה את קמפיין המפלגה

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ובריסק. יוביל את הקמפיין (צילום: ישראל כהן)

אם אמש היה אולי עוד נדמה כי במפלגת "יהדות התורה המאוחדת " מפיקים את הלקחים ומצליחים לשים את המריבות הפנימיות בין התנועות והפלגים השונים בצד וזאת לפחות עד לאחרי הבחירות הקרובות. הרי שמתברר שהשלום הפנימי עדיין רחוק והוכוחים ואי ההסכמות עולים וצצים על כל צעד ושעל.

אמש היו אמורים במפלגה להחליט סוף כל סוף על משרד פרסום שינהל את "קמפיין המפלגה" וזאת מתוך רשימה של שלושה משרדים אותם חשף 'כיכר השבת' שהגיעו לגמר והציגו את ה"פרזנטציה הסופית"

אלא, שמתברר כי הסכסוך הגדול, על "מי יקבל את התקציב הגדול" רק התחיל. כבר בשבוע שעבר נפגש מטה ההסברה של יהדות התורה המונה שלושה נציגים מתנועת דגל התורה הליטאית: ירח טוקר, אריה זיסמן ומשה שיפמן ושלושה נציגים של תנועת אגו"י החסידית: בנימין ליפקין משלומי אמונים, קובי איזק וגומבו מהסיעה המרכזית, עם שלושת המשרדים המובילים: בולטון פוטנציאל של אברהם בריסק, תוצאות אפקטיביות של שי איצקוביץ ו"בראשית" של מוטי קוטיינר.

שלושת המשרדים הגישו מצגת, כשלדברי חלק מהנוכחים מחד גילו בבולטון פוטנציאל מקצועיות וקריאטיביות רבה אך מאידך לדברי אחרים היו אלו תוצאות אפקטיביות שהפתיעו הפעם במצגת מוקפדת ומושקעת עם הרבה יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

בסיום הדיון התברר שוב כי בשעת ההכרעה אין ביהדות התורה בעל הבית אחד והמקצועיות והפוליטיקה מעורבים להם זה בזה וכך התגלו חילוקי דעות קשים בקרב חברי מטה ההסברה בדגל התורה נתנו את הסכמתם אך ביקשו שגם תוצאות אפקטיביות המזוהה יותר עם המחנה הליטאי ישתתף אף הוא שוב במכרז.

הסכימו הצדדים ונפרדו בלחיצת יד. ואכן פגישה נוספת נקבעה לאמש, כשכולם היו בטוחים שעתה ייסגרו את הדברים באופן סופי ויוכלו לצאת לדרך עם קמפיין מסודר חודש לפני הבחירות.

אלא שהסאגה שהתקיימה בישיבה המשותפת אמש העפילה על זאת שהיתה בשבוע שלפני. שלושת המשרדים הגישו את המצגות כשהפעם היה זה דווקא "בולטון פוטנציאל" שהוביל על כולם וגילה מקצועיות וקריאטיביות רבה. "הפרזנטציה שלהם מעולה", הגיב אחד מנציגי מטה ההסברה מטעם דגל התורה ברגע של ישרות.

אולם מתברר שוב כי ב"יהדות התורה" מקצועיות לחוד ופוליטיקה לחוד, וכשהגיעה שעת ההכרעה התגלו חילוקי דעות קשים בקרב חברי מטה ההסברה, כשבאגודת ישראל צידדו לטובת בולטון ואילו בדגל התורה העדיפו את תוצאות אפקטיביות.

בשל הויכוח הוחלט על קיום הצבעה חשאית והפלא ופלא בסיומה התברר כי אחד החברים מאגודת ישראל "ערק" והצביע יחד עם חבריו לדגל התורה לטובת תוצאות אפקטיביות כך שהתוצאה היתה 4 קולות לטובת איצקוביץ ו-2 קולות לטובת בריסק.

באגודת ישראל זעמו וביקשו לבטל את תוצאות ההצבעה ולערוך עוד דיון. "לא ייתכן שקמפיין גורלי, ייקבע לפי נציג במטה ההסברה. בנושא הרציני הזה רק על הדרגים הגבוהים להחליט". טענו.

בדגל התורה, השיבו כי סוכם שבנושא תקציב הפרסום מטה ההסברה קובע ולכן יש לכבד את תוצאות ההצבעה, חוץ מזה טענו שם, המצגת של שעיה איצקוביץ היתה מצויינת וחדשנית ואין כל סיבה לערוך דיון נוסף.

יצויין כי לדברי גורמים בענף הפרסום יש צדק מסויים בטענת אגו"י, לדבריהם בריסק הינו מקצוען ובעל משרד הפרסום המוביל בציבור החרדי ואין סיבה שבגלל פוליטיקה קטנה הקמפיין של המפלגה ייפגע. הרי לכולם ברור כי לא הכישורים הם אלו שעומדים כאן למבחן אלא מדובר באינטרסים הפנימייים בין דגל לאגודה, צריך גם לזכור שבריסק מסתדר גם עם הליטאים והוא מקובל על כולם".

כך או כך המאבק נמשך כשהצדדים מנסים להגיע להסדר . ל'כיכר השבת' נודע כי בשעות הקרובות יחליטו ה"קודקודים" משה גפני וחנוך זייברט באופן סופי מי יהיה משרד הפרסום שילווה את הקמפיין של "יהדות התורה".

בשיחה הערב עם 'כיכר השבת' הסביר שעיה איצקוביץ מבעלי משרד הפרסום ״תוצאות אפקטיביות” כי "מכרז החל מבחינתינו רק בסיבוב השני משום שלסיבוב הראשון זימנו אותנו לשיחה מקדימה ולהכרות עם מטה ההסברה בלבד וכמובן שלא הבאנו כל חומר פרסומי או מצגת".

"ואכן כשזימנו אותנו אמש להצגת מצגת הראינו לכולם שאנו המשרד היחיד שמסוגל בשעות ספורות להרים מצגת מקצועית מנצחת הכוללת פתרונות יצירתיים ומגוונים לקהלי היעד", איצקוביץ מוסיף כי "העובדה הברורה היא ואין חולק עליה שהחלטת הרוב הייתה שזכינו ואנו הטובים ביותר לקמפיין יהדות התורה ואני סמוך ובטוח שהשיקול המקצועי והשכל הישר יגבר על שיקולים זרים”

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר