טענות: ראיון שערך אריה גולן עם ח"כ פרוש גבל בגזענות

האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה לרשת 'קול ישראל' בבקשה להשעות את השדר אריה גולן. הסיבה לבקשה: ראיון שנערך עם ח"כ פרוש היה תוקפני וגבל בגזענות נגד חרדים. "האגודה מוחה על עמדתו של מר גולן כאילו הוא נציג ציבור ודעתו היא היחידה אשר מבטאת את העמדה הלאומית" (מדיה)

יוסף פאר | כיכר השבת |
פרוש, הראיון עמו היה גזעני? (צילום: פלאש 90)

מגיש 'הבוקר הזה' אריה גולן יושעה מ'קול ישראל' בגלל ראיון שהיה "תוקפני" כלפי ח"כ מאיר פרוש?

האגודה לזכות הציבור לדעת פנתה אתמול בבקשה ל'קול ישראל' להשעות את אריה גולן מלשדר את תכניתו ברשת 'קול ישראל' למשך שבוע.

הסיבה לבקשה: טענות על ראיון תוקפני מידי עם ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) שעסק בנשא גיוס חרדים, ולטענת האגודה גבל בגזענות כלפי פרוש והמגזר החרדי.

"לדעת סבורים כי הראיון היה תוקפני, גבל בגזענות מטעם המראיין, ובאופן כללי התנהל באופן לא מקצועי תוך הבעת עמדה אישית ברורה וחד משמעית בעד גיוס חרדים. האגודה מוחה על עמדתו של מר גולן כאילו הוא נציג ציבור ודעתו היא היחידה אשר מבטאת את העמדה הלאומית". אמרו באגודה לדכות הציבור לדעת.

האגודה טוענת כי הריאיון נגד את כללי האתיקה של רשות השידור, "אשר לפיו הבעת עמדה אישית אסורה בשידורי החדשות של רשות השידור, לא כל שכן הנימה התוקפנית, וקטיעת דברי המרואיין".

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה אמר: "נושא השוויון בנטל הוא מורכב וטעון. יש לו משמעויות והשלכות רבות. הוא כולל בתוכו גם את האוכלוסייה הערבית-ישראלית. אולם כל אלו לא הפריעו למר גולן להציג את החרדים באופן מובהק ובלעדי כ'רעים' בסיפור. גם כמצדדים בגיוס שווה, ניהול ראיון באופן שכזה הוא בלתי נסבל".

עוד אמר: "תפקידו של מר גולן לשאול שאלות קשות, מרגיזות אך להימנע כמפני אש מלהשתמש במיקרופון הציבורי שבידו כדי לקדם את דעתו האישית. התנהלותו במקרה זה היא שוות ערך לגזל משאב ציבורי אשר לא שייך לו. כללי האתיקה של רשות השידור שוללים התנהלות מעין זו מכל וכל".

את תגובת 'קול ישראל' לא ניתן היה להשיג עד כה

האזינו לראיון בגינו הוגשה הבקשה להשעייתו של גולן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר