"מלחמה בה' ובתורתו" • העיתונים על חוק הגיוס

החוק לגיוס בני הישיבות והשלכתם לכלא בגין לימוד התורה הקדושה, עבר בקריאה ראשונה והבוקר יוצאים העיתונים החרדיים במתקפה חריפה נגד החלטת הכנסת • סיקור (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

החוק לגיוס בני הישיבות והשלכתם לכלא בגין לימוד התורה הקדושה, עבר הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת והבוקר יוצאים העיתונים החרדיים במתקפה חריפה נגד החלטת הכנסת הפוגעת במעמד בני הישיבות.

עיתון "המודיע" מדווח בכותרתו הראשית על "מחאה כאובה של הנציגות החרדית קידמה את החוק האנטי-דתי, שנועד לפגוע בציפור הנפש של הציבור החרדי", ומגדיר את יום אמש כ"יום כואב ומייסר לעם ישראל" כש"לראשונה בתולדותיה עמדה הכנסת לקבל בקריאה ראשונה את החוק לגיוס בכפייה של בני ישיבות".

במקביל מובא מאמר המערכת של העיתון בעמוד הראשון בו נכתבים הדברים החריפים הבאים: "ביום אפל שחור ומעיב עמדה אמש הכנסת להעניק לעם ישראל ולשים למרמס את הערך היהודי של לימוד התורה ולהחליט על עקירה וגירוש של לומדי התורה מבתי המדרש".

בהמשך כותב העיתון: "ממשלה יהודית במדינת ישראל החליטה לשים קץ לתופעת לימוד התורה של אלו החפצים בכך היא החליטה לקבוע מכסות שערורייתיות, הדבר האחרון שהיינו מסוגלים להעלות בדעתנו מדיניות של חינוך מחדש ועושק הייחודיות של האחר שזכורה ממקומות אחרים תהיה חלילה גם כאן".

במקביל מפרסם העיתונאי יעקב רייניץ טור פרשנות המתאר את הלילה הדרמטי בכנסת אשר בו הוא תוקף את אופן הצבעתם של חברי סיעת הבית היהודי הד"לים בעד החוק ונגד התורה.

עיתון "יתד נאמן" מפרסם הבוקר כותרת שחורה זועקת: "מלחמה בה' ובתורתו". כאשר החוק מוגדר כיוזמה שכולה שנאה איומה ויוקדת לעולם התורה כשכותרת אדומה אומרת כי הצעת החוק כוללת גיוס תלמידי ישיבות בכפייה כולל רישום פלילי והשלכה לכלא.

במאמר המערכת תוקף העיתון את מפלגת הבית היהודי ואת ראשה השר נפתלי בנט וכותב: "הצביעות של 'הבית היהודי' אינה יודעת גבולות, לומר כי הם רוצים למנוע קרע בעם ובה בשעה לתת את ידם לחוק מרושע כל כך שאינו קיים באף מדינה מתוקנת על הגלובוס זה בהחלט שיא של צביעות".

עיתון "המבשר" כותב בכותרת רחבה התופסת את כל עמודו הראשון של הביטאון "יום שחור בתולדות הישיבות היהודי בארץ ישראל" ובכותרת מודגשת נכתב: "לחרפה ולדראון: החוק המתיימר להניף כורת על עולם התורה הוגש להצבעה בקריאה ראשונה".

בעיתון מדגישים גם את ה"זעזוע ושאט נפש מחברי הכנסת של 'הבית היהודי' והעומד בראשה שיזכרו לדיראון עולם כשותפים מלאים למזימה לעקירת התורה".

במאמרי דעה נרחבים תוקפים עורכי וכתבי העיתון את הצעת החוק כשהוערך בנימין ליפקין כותב: "יש רגעים אותם אסור לשכוח. הרגע הזה, בלילה כה נורא מתייצב אדם חובש כיפה שעונה לשם נפתלי בנט ובחיוך רחב מאוזן לאוזן מצהיר מעל דוכן הכנסת: 'אלמלא קמה הממשלה הזאת אלא בשביל הערב הזה, זה היה מספיק", הוא רגע נורא ומצמרר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר