המתח, השלווה והבוקר שאחרי • ירח טוקר על הניצחון של הרב דוד לאו

יועץ התקשורת ירח טוקר, שליווה את הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו לאורך קמפיין הבחירות, מספר הבוקר (חמישי) ל"כיכר השבת", על רגעי השפל במהלך הבחירות, הדרך הביתה בשיא המתח, השלווה במשפחת לאו ורגע ההכרזה. וגם, כיצד פתח הרב לאו את הבוקר שאחרי? (ברנז'ה)

חיים שקדי | כיכר השבת |
ירח טוקר עם הרב דוד לאו, אתמול (צילום: פלאש 90)

הבחירות לרבנות הראשית מאחורינו לאחר הניצחון הגדול של הציבור החרדי בבחירת שני רבנים חרדיים. שבועות סוערים חלפו על שורת המתמודדים לתפקיד, על בני משפחותיהם ואנשיהם הצמודים.

שניים מהמתמודדים חגגו מאז היוודע התוצאות עד אור הבוקר את ניצחונם. בעיר מודיעין, בבית משפחת הרב דוד לאו, רבה של העיר החילונית מאז היווסדה, ישבו בני משפחתו של הרב שעמלו רבות על בחירתו ונשמו לרווחה.

בניגוד למועמדים אחרים ששכרו חברות לובינג, יחסי ציבור ואסטרטגיה, בצוות של הרב דוד לאו עמלו בעיקר בני משפחתו, בנו ידידיה, חמותו של הרב לאו הגברת הדסה רלב"ג ויועץ התקשורת החרדי ירח טוקר שהצטרף לפני כחודש ללוות את הקמפיין, ברמה אסטרטגית ותקשורתית וסייע לרב לאו מול כלי התקשורת, בהבלטת הרב ובסיקור תקשורתי חיובי עד לרגע הכרזה על הניצחון.

בשיחה הבוקר (חמישי) עם "כיכר השבת" מספר ירח טוקר על הרגעים המרגשים עם היוודע דבר הניצחון. "ישבנו בסלון הבית, הסבא הגרי"מ לאו, הרב דוד לאו, רעייתו ציפי והילדים וחיכינו לתוצאות, המתח היה עצום, אבל מסתבר שהמתח היה רק אצלי. בני המשפחה היו שלווים וכששאלתי אותם מה יקרה אם הרב לא ינצח, אמרה לי הרבנית ציפי, 'אז זה מה שהקב"ה רצה וזה מה שצריך להיות', מעולם לא ראיתי אמונה יוקדת כל כך, ועוצמה יהודית".

טוקר מספר שברגע בו הוכרז הניצחון, הרב לאו ובנו התחבקו חיבוק מרגש ומדהים שנמשך דקות ארוכות. "היה חיבוק גדול, שמחה עצומה ומרגשת, ולאחר כמה דקות בודדות, הרב דוד לאו, הרב הראשי החדש ביקש לעצור את החגיגות, להתפלל ערבית לפני שכל החוגגים יגיעו לביתם, וכך אכן היה".

על מהלך הקמפיין, מעיד טוקר כי בהחליט היו רגעים קשים. "התמודדנו עם ניסיונות להכפיש את הרב, לפגוע בו ובתדמיתו וברוך השם שמנענו עשרות ניסיונות שכאלו, זה בהחלט היה החלק הקשה והלא סימפטי של מערכת הבחירות".

"אבל מה שמדהים הוא שגם ברגעים הללו, בהם מתחרים שלך משמיצים, מנסים לפגוע, הרב דוד לאו סירב בכל תוקף לשמוע בכלל על כיוון של תגובה או לנסות להשמיץ מתחרים אחרים", אומר טוקר, "יש כאן אמונה בלתי נתפסת של הרב לאו שילדיו בכל הזמן הזה רואים את זה, מתחנכים מכך ואין ספק ש-17 שנה שתושבי מודיעין רואים את האמונה התמימה הזאת, את דרך הישר והעוצמה היהודית שהרב לאו ומשפחתו מנחילים".

טוקר מספר כי בדרך חזרה מהמלון בו נערכה ההצבעה, בעוד המתח היה בעיצומו, הרב לאו ענה לשלוש שיחות הלכתיות לתושבי מודיעין. "אני לא מכיר אדם שמסוגל ברגעים כה קריטיים שלו עצמו, לתת תשובות כאילו מדובר ביום שישי בצהרים או במוצאי שבת, היו אלו דקות ספורות לפני ההכרעה, והוא שקט ושליו, וידע כי מה שצריך לקרות יקרה בעזרת השם".

ירח שליווה את הרב בשבועות האחרונים באופן צמוד, מספר שדקות לאחר הניצחון התקשרו ראש הממשלה, נשיא המדינה, חברי כנסת, רבנים וראשי ערים אבל הבולט מכל היו אלו תושבי מודיעין, "רבים הגיעו פיזית, התקשרו, שלחו הודעות והביעו את חששם שהרב יעזוב את מודיעין, והוא הבטיח להם שדבר לא ישתנה באורח חייו, מודיעין הייתה ותישאר ביתו, ושיעורי התורה שמסר עד היום, יימשכו בעזרת השם כמה שניתן".

"גם הבוקר, בשעה שש ורבע, שיעור דף היומי נמסר כרגיל. זה דוגמא של רב שתושבי מודיעין מכירים מזה שנים, ותתרגלו, כזה הוא הרב הראשי הבא של מדינת ישראל", אומר טוקר בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר