בפעם השנייה: הכתבת הדס שטייף מובכת מול המציאות

בשתי פרשות פליליות שהובילה את חשיפתן, מצאה עצמה הדס שטייף מובכת - הסיפור שלא היה במודיעין עילית, וההמלצה לסגור את התיק נגד העיתונאי עמנואל רוזן. מקרה? (ברנז'ה)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
הדס שטייף (צילום: Yossi Zeliger/ Flash90)

מי את הדס שטייף? לעיתים תכופות הציבור החרדי נמצא בעין הסערה, לא אחת לטענות המופנות כלפיו יש צדק, אך לפעמים אין להם כל שחר. בשנה האחרונה היינו עדים להתקפות קשות כנגד המגזר החרדי בעקבות דיווחים על מקרי תקיפה קשים שלכאורה הושתקו.

לפני עשרה חודשים המדינה סערה, התקשורת חגגה, לא מעט דיו נשפך ועשרות פרשנים, יועצים משפטיים, ו"לשעברים" רדפו אחר כל מיקרופון, בעקבות דיווח לפיו ישנה פרשיה חדשה בעיר החרדית מודיעין עילית, בה גבר נהג לתקוף ילדה בת חמש.

התקשורת דיווחה כי יודעי דבר הם שסיפקו את המידע הראשוני על האירוע, אחרי שהורי הקורבן סירבו לשתף פעולה עם המשטרה מחשש ל"פגיעה בשמה הטוב של המשפחה".

הכתבת המשטרתית הדס שטייף דיווחה כי המקרה התרחש כמה שבועות קודם לכן, בעת שהילדה עשתה דרכה לגן הילדים שבו היא לומדת. החשוד ניגש אליה והוביל אותה למקום סגור - שם כלא אותה וביצע בה את זממו. מאוחר יותר הגיעה הפעוטה אל המוסד החינוכי - שם הבחינו בסימני חבלות על גופה.

אלא שחוקרי המשטרה ניסו לדלות מידע מי הם הורי הילדה, אך כל מאמציהם עלו בתוהו. מאוחר יותר התברר כי המפקחת על הגנים שדיווחה על המקרה הודתה שבדתה את המקרה בשל מצבה הנפשי הקשה.

באפריל 2013 אותה הדס שטייף פרסמה דיווח דרמטי לפיו איש התקשורת עמנואל רוזן, חשוד במעשי תקיפה חמורים. הוא נחקר, הושהה מתפקידו, ומאז גזר על עצמו שתיקה. לתקשורת הוא דחה את כל הטענות על הסף, אך שטייף לא אמרה נואש והכריזה קבל עם ועדה כי יש לה הוכחות לכך וכי ברגע שזה יגיש נגדה תביעת דיבה, אותן נשים ש"נפגעו" שסירבו להיחשף, ייעשו זאת בכדי להגן עליה.

ניחשתם נכון, גם התיק הזה עומד להיסגר. בניגוד להמלצת המשטרה, פרקליטות מחוז מרכז סבורה שאין ראיות להעמדת העיתונאי לדין. ההחלטה הסופית - בידי פרקליט המדינה משה לדור, שצפוי להכריע בכך בימים הקרובים.

הפרשיות הללו הציפו שוב את השאלה לגבי אמינותה המפוקפקת של אותה עיתונאית.

בשיחה עם "כיכר השבת", מגיבה הדס שטייף לטענות נגדה. לגבי הפרשה הראשונה של מודיעין עילית, היא מתנערת מאחריות ואומרת כי "המפקחת היא זו שהמציאה את סיפור הילדה והמשטרה פתחה בחקירה ולא הדס שטייף".

ומה באשר לפרשה השנייה של עמנואל רוזן? "כשנקבל את ההחלטה הסופית של הפרקליטות נדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר