רינו צרור נגד רזי ברקאי: "דבריו פסולים"

העיתונאי רינו צרור, עמיתו של רזי ברקאי ב"מה בוער" המשודרת בגלי צה"ל, התייחס להשוואה שערך ברקאי בין מאמיני הרב עובדיה ומעריצי אייל גולן ואמר כי זו "שגיאה עיתונאית" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רינו צרור (צילום: מרב יודילוביץ' - ynet)

הסערה שפרצה בעקבות דבריו של רזי ברקאי: העיתונאי רינו צרור, המגיש את תוכנית האקטואליה "מה בוער" בגלי צה"ל בימי חמישי, תקף היום את דבריו של עמיתו רזי ברקאי לפיהם קהל האוהדים של הרב עובדיה יוסף ושל הזמר החילוני אייל גולן - זהים.

"אני לא רואה הבדל בין הקהל של אייל גולן לקהל המאמינים של הרב עובדיה יוסף. קיבלתי את המכה כשנכנסתי לאתרי אינטרנט שונים, קראתי את התגובות, והבנתי שיש עולם שלם שאני לא מכיר" אמר מוקדם יותר השבוע ברקאי בראיון למגזן ליידי גלובס. "באותו עולם מסתכלים על אייל גולן כעל אליל שמותר לו הכול. זה בדיוק כמו מאות האלפים שליוו את הרב עובדיה יוסף, שסלחו לו על כל משוגה שלו, על כל אמירה מיותרת".

ברקאי הוסיף והשתלח: "זה פלח ישראלי שאני מופתע ממנו כל פעם מחדש. זה קהל שומר מסורת, מזרחי, שמסתכל על עובדיה יוסף בהערצה חסרת ביקורת לחלוטין, ומתייחס לאייל גולן בהערצה שסולחת לו מראש על הכול".

הערב (חמישי) התייחס לדברים העיתונאי רינו צרור, המגיש את תוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל בימי חמישי, ואמר ל'גלובס' כי: "החיבור בין קהל מעריצי אייל גולן לבין ציבור המאמינים שהלך אחרי הרב עובדיה יוסף, שעשה רזי ברקאי, הוא קודם כל שגיאה עיתונאית חריפה במיוחד. מדובר בעולמות אחרים לחלוטין בשני קצוות הקשת, בתפיסת עולם סותרת ונוגדת במאפייני יום-יום שונים לחלוטין, בתפיסת אמונה שונה לגמרי, ואלה ציבורים אחרים ועולמות אחרים לחלוטין".

רזי ברקאי (צילום: פלאש 90)

צרור הוסיף ותקף את עמיתו ברקאי ואמר: "השגיאה העיתונאית החריפה הזו באה לעולם רק משום המעשה שרזי ברקאי הקדים לה, הרגע בו הוא חיבר מוצא למוצא. מוצאם של מעריצי גולן מזרחי, מוצאם של נאמני הרב יוסף מזרחי ,להבדיל ממוצאם של אחרים".

"וכאן, זו כבר לא רק שגיאה עיתונאית, זה עיוות פרוורטי והטלת כתם ודיבה על קבוצה ענקית של אנשים, בניגוד מוחלט לאתיקה העיתונאית וחשש גדול לנגיעה בגזענות".

צרור סיים ואמר: "קיוויתי מאוד למצוא שהדברים הוצאו מהקשרם, אבל אחרי שהבנתי שלא אירעה טעות או תקלה, צריך לצעוק בקול גדול שהדברים פסולים מעיקרם".

אתמול (רביעי) התייחס ח"כ ניסים זאב מש"ס לדבריו של ברקאי ובראיון ל"כיכר השבת" אמר: "צריך להבדיל בין הטמא לבין הטהור, מרן הוא שיא הקדושה והטהרה ואילו גולן הוא שיא הטומאה".

"ההשוואה היא בעוצמה החיובית מול העוצמה השלילית. זה לעומת זה עשה אלוקים, הקדוש ברוך הוא ברא טומאה וברא את הקדושה, כוחות המלאכים וכוחות סיטרא אחרה, זה הכול. עצם האמירה היא אמירה של הבל ושיש בה הרבה רעות רוח", הוסיף ח"כ זאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר