הרשות השנייה אישרה: שעה ביום ללא נשים ברדיו "קול ברמה"

הרשות השנייה אישרה את לוח השידורים של תחנת הרדיו 'קול ברמה' לשנת 2014. כמו כן, סוכם על שעה אחת בלבד ביום בה יותר לתחנה להטיל מגבלה על העלאת נשים לשידור (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: ישי כהן, כיכר השבת)

שעה ביום ללא נשים: מועצת הרשות השנייה אישרה את לוח השידורים של תחנת הרדיו החרדית קול ברמה לשנת 2014. כמו כן, סוכם ההליך הרגולטורי שהחל לפני יותר משנתיים והביא לכך שלא יוטלו מגבלות על השמעת נשים בשידורי התחנה. עם זאת, לפי הסיכום, יותר לתחנה לקיים הגבלה על העלאת נשים לשידורי התחנה במשך שעה אחת בלבד ביום.

התהליך שנועד לבטל את המגבלה על העלאת נשים לשידור בתחנה, החל בשנת 2011, וזאת לאחר שהובא לידיעת מועצת הרשות השנייה כי מתקיימת בתחנה מדיניות האוסרת על נשים להתראיין בשידוריה, לרבות נשים הנושאות בתפקידים ציבוריים, נשים מומחיות בתחומים שונים וכן מאזינות התחנה.

הרשות השנייה קיימה שימוע לתחנה, במהלכו הצהירו בעלי המניות כי תחנת הרדיו 'קול ברמה' תפעל לשינוי המדיניות ולהשמעת נשים בשידוריה. השינוי התנהל בהדרגתיות. כאשר בתחילה הוקצו מספר שעות בהן הושמעו נשים בשידורים.

"לכל אורך התהליך הבהירה הרשות השנייה לתחנה כי מדובר בשלב ראשון בלבד בתהליך הדרגתי, שבסיכומו התחנה תידרש לעמוד בכל הוראות הדין בעניין. יצוין, כי בדוח הצוות הבין משרדי שהקים היועץ המשפטי לממשלה במרס 2013, נתן הצוות גיבוי משפטי וציבורי לפעילותה ההדרגתית של הרשות השנייה בעניין זה" נאמר בהודעת הרשות השנייה.

במהלך הדיון על לוח שידורי התחנה לשנת 2014, קבעה הרשות כי לא תהיה בשידורי התחנה מגבלה על השמעת נשים.

עם זאת, לבקשת התחנה, אישרה הוועדה שעת שידורים אחת ביום (דרשות ושיחות מאזינים עם רבנים), שבה יותר לתחנה שלא להשמיע נשים, "זאת כהסדר מצומצם ומידתי הנותן מענה גם לציבור המאזינים האדוק יותר של התחנה" הוסבר ברשות השנייה.

עוד סוכם, כי הנהלת התחנה תבצע פעולות יזומות לעידוד השמעת נשים בשידורים, לרבות נשות ציבור ונשים מומחיות בתחומים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר