עיתון 'הארץ' פרסם מודעה נגד תפילה במחנה ההשמדה אושוויץ

קוראי עיתון הארץ נחשפו למודעת מחאה נגד תפילת "אל מלא רחמים" שנישאה באושוויץ, ודרישה לקיים טקס חילוני. עו"ד דב הלברטל זועם: "קשה להאמין שמדובר בעיתון יהודי", העורך: "המערכת אינה אחראית לתוכן המודעות" (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אתמול (שני) צויין בעולם יום השואה הבינלאומי, במסגרתו, ניצולי שואה התלוו למשלחת ששיגרה הכנסת למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. במהלך הסיורים שנערכו במקום, אמרו הנוכחים את תפילת "אל מלא רחמים". אלא, שהתפילה הזו עוררה זעם אצל גורמים חילוניים.

בעיתון "הארץ", פורסמה הבוקר (שלישי) מודעה אותה מימן אזרח מכספו האישי, ובה נכתב: "אתמול באושוויץ שוב חיללו את זכר 6 המיליונים, כולל מיליון וחצי ילדים, בשירת "אל מלא רחמים".

בשל טענותיו, הצהיר האזרח העומד מאחורי המודעה כי יקיים טקס חילוני ביום השואה הבא: "ביום השואה הקרוב, מקיימים טקס חילוני למהדרין".

עו"ד דב הלברטל, נשמע כעוס במיוחד לנוכח פרסום המודעה: "עיתון "הארץ" צריך להתבייש ולהתנצל, ואני חושב שזה הגיע לשיאים חדשים כל העניין הזה, לדעתי אולי העיתון אשם בהידרדרות".

"מדובר כאן בשיאים חדשים, אין גבול" אומר הלברטל. "קשה להאמין שמדובר בעיתון יהודי. מודעה כזאת לפרסם בעיתון הארץ? היו צריכים לפטר את העורך, זה פשוט נורא".

בדבריו, תקף הלברטל את עצם המשלחת ששיגרה הכנסת למחנה ההשמדה: "האם נורמלי שחצי מהכנסת נוסעת לשם? זו הרי בושה שאין כדוגמתה, זו שחיתות ברשות השואה. הם נסעו לשם בתור טיול. ממתי שמענו שמשלחת כה גדולה נוסעת לאושוויץ, זה מתוך נהנתנות לשמה".

הלברטל שהיה מבאי ביתו של הגרי"ש אלישיב, תוקף את השתתפותם של חברי-הכנסת החרדים בנסיעה המדוברת: "אני הייתי אומר למוזס ואייכלר שאם יש להם זמן לנסוע לאושוויץ - שיישבו בישיבה וילמדו במקום הנסיעה. לדבריו: "הם כבר התאהבו במדינת ישראל".

המודעה שפורסמה ב'הארץ', מצטרפת לטור דעה שפרסם לאחרונה אמיר אורן, הפרשן הצבאי של עיתון "הארץ", ובו תקף את שירותם ההולך וגודל של חובשי כיפות בשב"כ. לדבריו, שירות הביטחון הכללי הפך בשנים האחרונות ל"שירות בעלי כיפות".

שלושה מבין ארבעת בעלי התפקידים הבכירים ביותר בשירות באים מרקע דתי ומתוך כך, "מקרינים אהדה להשקפת עולם המתנגדת לפשרה מדינית שכרוכה בפינוי התנחלויות".

אורן מונה את בכירי השב"כ העומדים בצמרת כשכיפה מתנוססת על ראשם: "יורם כהן הסביל והסגור, סגנו הפעיל והנמרץ ר' - נסיך הכתר, או הכיפה - וראש האגף הערבי-איראני, מ'". לדבריו, הכיפה שעל ראשם מעצבת את תהליכי האיתור, הגיוס ואף הקידום של עובדי השב"כ.

אורן הוסיף והתקומם על כך שלהערכה השנתית של עובדי השירות נוספה השאלה, אותה הוא מכנה "שרירותית": "האם הוא פועל לפי מערכת ערכים ציוניים". בשל כך, טען אורן, "השב"כ התמלא בעובדים דתיים, הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסייה. בנות דתיות בשירות לאומי מקבלות עדיפות על חיילות חילוניות בהצבה לתפקידים מודיעיניים מעניינים, ורבות מהן נשארות בשב"כ לאחר תום תקופת ההתנדבות".

לדבריו, עובדת הפיכתו של השב"כ לשירות המלא בחובשי כיפות, מסוגלת "לגזור על המו"מ גסיסה איטית". "השב"כ הוא הקלף הסודי, המסוכן מכולם", חותם אורן, "הארגון, המיטיב להילחם בטרור, עלול לגרום לנזק מדיני, אם יחרוג מתחומו ושיקולים פוליטיים ואישיים ידריכו את מהלכי בכיריו".

עורך עיתון 'הארץ' אלוף בן, מסר בתגובה ל'כיכר השבת' בנוגע למודעה: "המערכת אינה אחראית לתוכן המודעות".

את תגובתו של מפרסם המודעה נמנע אתר 'כיכר השבת' מלפרסם, וזאת בעקבות תכני כפירה חמורים שהובאו בה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר