ש"ס נגד רות קוליאן: "מהלכת אימים נגדנו"

לפני מספר חודשים הגישה רות קוליאן תביעה נגד ש"ס בגין הפרת זכויות יוצרים בשיר "פאר הדור", כעת, טוענת ש"ס בכתבה ההגנה כי התובעת מהלכת אימים על ש"ס (ברנז'ה, מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רות קוליאן (צילום: באדיבות המצלם)

האישה שמהלכת אימים נגד ש"ס: בשלהי 2013 רות קוליאן הגישה לבית משפט השלום בפתח תקווה תביעה נגד מפלגת ש"ס, בגין הפרת זכויות היוצרים בשיר "פאר הדור". סכום התביעה עומד על סך של 2,250,000 שקלים.

בכתב ההגנה שהגישה מפלגת ש"ס בימים האחרונים לבית המשפט, נטען כי יוצרת השיר מהלכת אימים על התנועה כולה: "התובעת היא זו שהילכה ועודה מהלכת אימים על הנתבעת".

כתב התביעה מתפרס על פני 12 עמודים ובתוכו שורת טענות הפורכות את טענותיה של התובעת. תחילה תוהה עו"ד נדב עשהאל המייצג את תנועת ש"ס, מדוע קוליאן התמהמה זמן רב בהגשת התביעה "היות ועניינה של תביעה זו הוא אירוע שהתרחש כבר לפני למעלה משנה ערב הבחירות לכנסת ה-19 - נשאלת השאלה כיצד זה ומדוע התמהמהה התובעת במשך זמן כה רב עד להגשת התובענה, שהרי אליבא דידה היא ממש נגזלה בידי הנתבעת באלימות".

סכום התביעה הינו מיליוני שקלים, בש"ס טוענים כי הסכום לא נקבע לפי הנזק כביכול אלא לפי הסכום הגבוה שבו ניתן לתבוע בבית המשפט: "נבהיר כבר בפתח הדברים כי התובענה מופרכת, הסכום הנתבע מגוחך ותלוש מהמציאות, והוא נקבע לא על-בסיס כלכלי-ריאלי כלשהו אלא אך ורק לאור הסכום המקסימלי בו מוסמך לדון בית משפט השלום".

בש"ס טוענים כי יוצרת השיר אישרה בעבר להשתמש בשיר עצמו למרות הכחשותיה: "יודגש, כי גם התובעת מאשרת בכתב התביעה שהגישה, כי היא חתמה על רישיון שימוש במילות הפזמון לטובת הנתבעת - רישיון ליצור והפצת 154,444 עותקי תקליטור תעמולה, הכולל את הפזמון שאת מילותיו כתבה. אלא שהיא מוסיפה כי לאחר מתן הרישיון על-ידה – היא חזרה בה, לטענתה המוכחשת מכל וכל - בשל לחץ פסול כביכול".

בתגובה לכתב ההגנה הגישה קוליאן תשובות בכתב הגנה משלה בה כתבה כי ההתנהלות נגדה "גרמה לה נזק רגשי ופגמו בתמימותה ובאהבתה הטהורה לכבוד הרב זצוק"ל".

נזכיר כי בש"ס טענו בעבר עם הגשת התביעה כי קוילאן הינה תובעת סדרתית כנגד התנועה והעומד בראשה: "הגב' רות קוליאן היא עותרת סדרתית כנגד תנועת ש"ס. רק לאחרונה מחק בית המשפט העליון עתירה שהגישה. בנושא הפגיעה כביכול בזכויות היוצרים שלה - גב' קוליאן פנתה אל תנועת ש"ס בעניין זה לפני למעלה משנה, ודרשה סכום של למעלה ממיליון ש"ח בגין שימוש במילות שיר שכתבה לכבוד מרן . מה שהיא לא סיפרה זה שהיא חתמה על הסכמה לאקו"ם לשימוש בשיר שלה. ככלל נציין שתנועת ש"ס פועלת אך ורק על-פי חוק בכל דבר ועניין, לרבות בענייני זכויות יוצרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר