מסתמן: 'מקור ראשון' יימכר לשלדון אדלסון

אחרי שבועות ארוכים של מו,מ סבוך בין מספר אנשי עסקים, מסתמן כי שלדון אדלסון מו"ל עיתון "ישראל היום" ירכוש את עיתון "מקור ראשון" ואת אתר האינטרנט Nrg (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שלדון אדלסון (צילום: פלאש 90)

אחרי שבועות ארוכים של משא ומתן סבוך בין מספר אנשי עסקים, מסתמן כי שלדון אדלסון מו"ל עיתון "ישראל היום" ירכוש את עיתון "מקור ראשון" הפונה לציבור הדתי לאומי, כמו כן גם את אתר האינטרנט NRG.

לפי הדיווח באתר 'אייס', חן ברדיצ'ב, נאמן עיתון מעריב ומקורבו של המו"ל שלמה בן צבי, ממליץ לבית המשפט לאשר את העסקה המסתמנת לפיה אדלסון ישלם 17 מיליון שקלים תמורת העיתון והאתר. ההצעה מורכבת מ-14 מיליון שקלים עבור העיתון, ועוד 3 מיליון עבור פעילות האתר.

על פי ההצעה, רוב עובדי והנהלת עיתון "מקור ראשון" יישארו בתפקידם, למעט 5% שיקבלו מכתב פיטורין עם חתימת הסכם הרכישה ובכך 114 מתוך 120 עובדים יישארו בעבודתם למשך שנה ממועד הרכישה. לעומת זאת במערכת הפצת העיתון יישארו בעבודתם כל 220 העובדים.

עוד עולה מהצעתו של אדלסון כי 90% מהכתבים הפרילנסרים (המקבלים תשלום עבור כתבות - צ.ג.) יישארו לתקופה של 12 חודשים ממועד הרכישה.

באתר NRG, מו"ל "ישראל היום" ומי שמסתמן כבעל השליטה באתר זה, התחייב להמשיך בהעסקת חמישה מתוך שבעה עשר עובדים לתקופה של שנה ממועד הרכישה. עוד נקבע כי הבעלים יציע לעובדי האתר לחתום על הסכמי העסקה חדשים.

לעומת המצב הטוב המסתמן בעיתון "מקור ראשון" ובאתר NRG, נאמנו של בן צבי מו"ל עיתון מעריב טרם הצליח להשיג רוכש. מאז המשבר הוגשו רק שתי הצעות לרכישת העיתון. לאור זאת הנאמן מסר לבית המשפט כי להערכתו הוא יוכל להשיג עסקה טובה יותר מהצעות אלו.

עובדי העיתון הביעו את תמיכתם בעסקה המסתמנת, כך בפגישה שנערכה בינם לבין מנכ"ל העיתון ומי שנחשב לנאמנו של המו"ל שלמה בן צבי ולאחד מאנשיו הקרובים.

לא כל העובדים היו תמימי דעים כי יש לתמוך בעסקה משום שלטענתם מקצוע העיתונות יהפוך בעת חתימת ההסכם להמלצה ולא כפי שהיו רגילים לחופש עיתונות. "אני שמח לשמוע שיש מי שיציל את הפרנסה שלי אבל לצד זאת אני חושש שביום מן הימים לא כל הכתבות שאציע ייכנסו לדפוס" אמר אחד העובדים בשיחה עם "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר