"שבת מנוחה" לעובדי רשות השידור

השבת, בשונה משבתות אחרות, עובדי תחנת הרדיו "קול ישראל" לא העבירו דיווחים לחדר החדשות, במסגרת מאבקם על הקיצוץ האפשרי בשכרם כפי הוראת משרד האוצר (מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: פלאש 90)

מגייסים את השבת למאבק: אולפני רשות השידור בשכונת רוממה לא חדלו מלפעול בשבתות וחגים זה שנים רבות. השבת, בשונה משבתות רבות אחרות, עובדי תחנת הרדיו "קול ישראל" לא העבירו דיווחים לחדר החדשות בשביל מהדורות החדשות כל זאת במסגרת מאבקם על הקיצוץ האפשרי בשכרם כפי הוראת משרד האוצר.

יו"ר הועד ערן סיקורל הסביר לעובדים במייל ששלח קודם השבת על הצעד עליו הורה לנקוט ופורסם באתר וואלה: "במשך שמונה חודשים הוכיחה ההנהלה כי היא נוהגת בנו כחדלת פירעון ואיננה משלמת על שעות שעבדנו בפועל. החודש הגדילה ההנהלה לעשות וקיצצה שכר כצעד ענישה על מחאתנו על הלנות השכר. אחרי צעד כזה ברור כי הקשר בין עבודה לשכר עבודה מקרי בהחלט וההנהלה אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה. ערב הפסח ומול השולחן הריק, זה הזמן להחליף דיסקט, לשים את משפחותינו במקום הראשון ולהקדיש להן את הזמן שעד כה השקענו בעבודה בלי לדעת אם נקבל או לא נקבל תמורה".

יו"ר הוועד הסביר כי לעובדי רשת ב' מגיע שבת ומנוחה: "לממש את זכותנו לחוק שעות עבודה ומנוחה כתבי רשת ב' (ועד ת"א על עובדיו בחוטים) לא יהיו זמינים לעבודה מכניסת שבת ביום שישי 18:25 ועד מוצ"ש 19:37. עיתונאים ששובצו מראש בסידור העבודה - עובדי משמרות וכוננויות אם יש כאלה, יעבדו כרגיל. בעניינים קיצוניים הנוגעים לביטחון הציבור ושלומו, אין צורך להתייעץ".

זהו לא הצעד הרוחני הראשון בו נקטו עובדי רשות השידור במסגרת סדרת מאבקים אותם הם מנהלים בתקופה האחרונה. עשרים מעובדי רשות השידור עזבו את מקום עבודתם בשכונת רוממה בבירה לפני כחודש ימים והצפינו בזה אחר זה אל קברי הצדיקים: רשב"י במירון, יהודה בר עילאי ויונתן בן עוזיאל, שם קיימו תפילה למניעת "הגזירה" כפי שהם מגדירים אותה, נגד מקום עבודתם.

כזכור, שר התקשורת, גלעד ארדן (הליכוד) הודיע במסיבת עיתונאים שקיים ימים ספורים קודם נסיעת העובדים לנסיעה לקברי צדיקים, כי החליט בצעד דרמטי לסגור את רשות השידור ולהקימה מחדש, בנוסף הודיע השר הממונה על התקשורת כי אגרת הטלוויזיה תבוטל.

הצעדים הנתפסים בעיני הציבור כצעדי התייעלות יגרמו לכך שמאות עובדי הרשות צפויים לקבל מכתב פיטורין עם סגירת רשות השידור. החלטה התקבלה על ידי הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבור, בראשות המפיק רם לנדס.

אורי רווח, חסיד חב"ד, המשמש זה שנים ככתב בערוץ 1, שארגן את מסע התפילות הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הם "באו להתפלל לבטל את רוע הגזירה. בתקווה שבורא עולם ישמע את התפילות ויבטל את הגזירה".

רווח אומר כי הסביר לעובדים שהסכימו להצטרף אליו לנסיעה, על השליחות הרוחנית במהלך שעות עבודתם מול הטלפרומפטר: "הסברתי להם שכל המטרה של המצלמות והמיקרופונים היא להפיץ תורה ויהדות בעולם וזה הכלי לברכה וממילא הברכה היא שישאירו אותנו בעבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר