יצחק נחשוני: "התחרות בעיתונות החרדית - לא טובה ולא הגונה"

חודשים רבים נמשכת היערכות העיתונים לקראת חג הפסח, כאשר כל עיתון מנסה להביא כתבות מגזין יותר איכותיות מהמתחרים • עורך מרכז העניינים: "שישקיעו כל השנה" (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

עורכי וכתבי העיתונים, שקדו ימים כלילות בכדי להוציא לקראת חג הפסח עיתונים גדושים בכתבות מגזין. כאשר התחרות הקשה בין העיתונים בניסיון להביא "מוצר טוב יותר מהמתחרים" הולידה כתבות צבע מסוגים שונים, ראיונות עם גורמים מעבר לים וגם כאלה בארץ, כמו גם כתבות רבות ו"מרתקות", כלשון העורכים. רובם מתהדרים בהצלחתם להביא מאות עמודים לקורא. אלא, שמנגד, ישנם שני עורכי עיתונים שסבורים כי מדובר בתחרות מיותרת.

יצחק נחשוני, עורך עיתון "מרכז העניינים" היוצא לאור מידי שבוע בחינם, נמצא מחוץ לאותה תחרות. לדבריו, אם כבר משקיעים בכתבות מרתקות עדיף לעשות זאת כל השנה: "יש שם הרבה נושאים מעניינים, ניכרת שם השקעה והם עבדו על זה על פני חודשים רבים וצריך לדעת להעריך זאת. יחד עם זאת אני חושב שאם היו לוקחים את העבודה הזאת והיו מחלקים אותה על פני כל השנה, היו יוצאים עם פרויקטים כל שבוע, העיתונים היו הרבה יותר טובים. מי אומר שבפסח וסוכות הציבור קורא יותר מאשר בשבת ובאמצע השבוע של פרשת צו?".

בשיחה עם "כיכר השבת" קובע נחשוני כי מדובר בתחרות ברנז'אית: "השיטה שלי אומרת אחרת, והיא שאם יש לי כתבה טובה אני לא אשאיר אותה לפסח, ואם אין לי כתבה טובה אני גם לא אכין אותה בפסח. כך שההשקעה והתחרות הזו מיותרת, מדובר בהוצאה אדירה לעיתונים. צריך להיות הראשון מבין השבועונים הצבעוניים שיפסיק את זה ואני בטוח שכולם ילכו בעקבותיו. ואם הייתי חושב שהציבור מחכה לאיזה נסיעה של כתב לגואטמלה למצוא שם משהו שקשור בפלסטינים אז הייתי גם אני מעריך את זה אבל אני חושב שהציבור לא מחכה לזה. זו תחרות בין הברנז'ה, בין העיתונאים. אין את הראשון שיפסיק את זה".

"אני מעולם לא דגלתי בזה ואני חושב שעיתונאי טוב צריך להשקיע בסיפור של עכשיו ולא להחזיק אותו לחול-המועד. אגב, 600 עמודים בעיתון, אני לא רואה את חברות המשאיות עומדות בתור כדי לסחוב אותם הביתה. אני לא חושב שקונים יותר עיתונים בגלל שיש שם הרבה עמודים ואני לא חושב שקונים שני עיתונים בגלל זה. זו טעות בתפיסה". הוסיף נחשוני.

עורך "מרכז העניינים" עוקץ את מתחריו באופן מרומז ואומר כי ישנן כתבות המוצגות בעיתון כחדשות אך בדיקה קצרה מגלה כי הם פורסמו שנים קודם לכן: "אם היו לוקחים ומשווים את העיתונים מלפני כמה שנים לעיתונים של היום, היו רואים גם שיש איזה סבב של נושאים שמוצגים כחדשניים ובכל זאת הם היו כבר בעיתונים אחרים אולי אפילו בעיתונים המתחרים לפניהם. זה לא ראוי. זו לא תחרות על עיתונות טובה והגונה".

יאמרו המתחרים שאתה תוקף אותם כי אתה לא יכול להתחרות מולם.

"התחרות שלי היא תחרות מכיוון אחר ואני מוכיח אותה באמצעים שלי. אני לא מנסה להתחרות. אני מניח שאם הייתי נוסע לשישים מקומות בעולם התוצאה הייתה עוד יותר טובה. אני לא מבטל שום דבר ולא תוקף אך אני אומר שצריך להפסיק עם התופעה הזאת משום שהיא בזבזנית והיא לא אומרת כלום לקורא" משיב נחשוני.

אל נחשוני מצטרף אשר צוקרמן, עורך "שעה טובה" שמתנגד אף הוא לכל ההשקעה הגדולה בהוצאת עיתוני החג.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מסביר מדוע: "בסוכות כתבתי מאמר על שיגעון העיתונים שהפך לטירוף כי בסך הכול כל חרדי מקבל או את המבשר יתד והמודיע ואחרי זה יש לך את השבועונים, כמה בנאדם יכול לקרוא וכמה תועלת יש בזה? במקום להתמקד בלהביא כמה שיותר חומר עדיף תמיד להתמקד במספר כתבות איכותיות".

בעיתונים בקהילה ומשפחה סירבו להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר