עובדי "מקור ראשון" ו"NRG" יפגינו בירושלים: "הגענו למצב קריטי"

עובדי העיתון "מקור ראשון" ואתר NRG יפגינו מול משרדי הממונה על ההגבלים בי-ם בעקבות מצבם הלא ברור והסכנה למקום עבודתם. "לא ייתכן שבשם החופש העסקי יסגרו עיתון" (ברנז'ה, עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עובדי מקור ראשון (צילום: אופיר דוד)

מדיבורים למעשים: עובדי העיתון "מקור ראשון" ואתר NRG יפגינו מחר (שלישי) בשעה 12:00 בצהרים בעקבות מצבם הלוט בערפל והדאגה לפרנסתם לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים טרם אישר את עסקת רכישת העיתון על ידי שלדון אדלסון מו"ל עיתון "ישראל היום".

ההפגנה תתקיים מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים ברחוב עם ועולמו 4 בשכונת גבעת שאול בירושלים. העובדים יצאו בקריאה לאשר את רכישת העיתון עד לסוף השבוע הקרוב ובכך למנוע את סגירתו ואת פיטוריהם של העובדים.

הכתב המדיני של מקור ראשון, אריאל כהנא אמר אתמול כי "הגענו למצב קריטי, להיות או לחדול. אנחנו על שעון עצר עד יום חמישי בערב, כשהסיפור כולו נמצא בידי הממונה על ההגבלים העסקיים. כרגע, לנוכח הודעת נאמן בית המשפט, פסילת הרכישה על-ידי קבוצת אדלסון היא למעשה סגירה. לא ייתכן שבשם החופש העסקי יסגרו עיתון".

העורך הראשי של מקור ראשון, אורי אליצור, אמר: "אנחנו בתקופה רצינית ועצובה. אם לא תתקבל החלטה עד חמישי, העיתון ימות ויהפוך פגר. עיתון שלא יוצא הוא פגר, ואני לא בטוח שהממונה על ההגבלים מבין את זה. כולנו צריכים להישמע לטובת הדמוקרטיה הישראלית וחופש הביטוי, לסתום לנו את הפה בטענה של הגבלה עסקית - זה רעיון מופרך".

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "רשות ההגבלים העסקיים הודיעה לנאמן כבר לפני כמה ימים כי היא מוכנה לאשר באופן מיידי את מכירת אתרNRG לישראל היום. ביצוע מיידי של המכירה על ידי הנאמן היה יכול להזרים כסף לקופתו ולאפשר עוד צינור נשימה לעיתון מקור ראשון, עד שתתגבש החלטה בעניין מכירת העיתון. עד לשעה זו, הצדדים לעסקה המוצעת (הנאמן וישראל היום) לא קידמו את המהלך. בכל מקרה, הרשות משקיעה משאבים גדולים על מנת להאיץ את הבדיקה - האם המהלך המוצע עלול לפגוע בתחרות ובציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר