העיתון החרדי יצא נגד השירות האזרחי וקיבל הכשר

עיתון שכונתי חרדי בי-ם פרסם בטעות מודעה המציעה שירות אזרחי, ונאלץ לפרסם התנצלות, שלא הרשימה את רבני השכונה. רק לאחר הודעה נוספת וחריפה יותר, הוא זכה להכשר רבני (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לפני כשבועיים, התפרסמה ב"ממזרח" עיתון השכונתי בשכונת 'נווה יעקב' בירושלים מודעה, ובה הוצעה עבודה במוסד חינוכי במסגרת השירות האזרחי. תשומת ליבם של רבני השכונה, ובהם הגאון רבי משה אורי לינדר, הגאון רבי צבי ובר והגאון רבי ישראל יצחק זילברמן, הוסבה למודעה, והם דרשו ממערכת העיתון להתנצל.

ואכן, שבוע אח"כ פרסמה מערכת העיתון 'הבהרה' ובה נכתב כי "כתמיד, אנו מקפידים לפרסם רק מודעות שאין עמן כל בעייה, נמשיך להקפיד על כך ביתר שאת".

המודעה

ההבהרה

אולם מודעה זו לא הניחה את דעת הרבנים, אשר בפרט כעסו על כך שבמודעה לא נכתב במפורש כי לציבור החרדי אין להתנדב ב'שירות האזרחי'. מסרים חריפים הועברו להנהלת העיתון, ול"כיכר השבת" נודע כי חלק מהרבנים אף שקלו לכתוב מכתב כנגד הנהלת העיתון, כאשר נשקלה גם פתיחת עיתון מתחרה.

הנהלת העיתון מצידה טענה כי 'אין המערכת אחראית על תכני המודעות'. "אנחנו לא יומון מפלגתי שבו פרסום מודעה מהווה הכשר. אנחנו מסכימים לא לפרסם מעכשיו שירות אזרחי, אך לא לכתוב נגד השירות האזרחי". מאחורי הקלעים עמדו גם גורמים שונים המפעילים 'שירות אזרחי' בשכונת נווה יעקב, שלחצו את 'ממזרח' לא לכתוב נגד ה'שירות האזרחי'.

בסופו של דבר, פרסם השבוע 'ממזרח' בשם רבני השכונה נוסח חריף ביותר כנגד השירות האזרחי, כשבתמורה קיבל העיתון 'מכתב הכשר' מרבני השכונה.

בעיתון נכתב: "כעיתון הנשמע באופן עקבי לרבני השכונה, עלינו להבהיר כי הפרסום מלפני שבועיים לא היה ראוי וכי השירות האזרחי הינו בניגוד לדעת תורה" (ההדגשה במקור), בתקווה שלא תצא תקלה תחת ידינו, המערכת."

במכתב של רבני השכונה נכתב, כי "עיתון ממזרח נשמע לרבני השכונה מאז הקמתו ומציית בכל עת ובכל נושא כדי להגיש עיתון ראוי ואיכותי לתושבי השכונה". על המכתב חתמו רבני השכונה, הגאון רבי משה אויר לינדר, הגאון רבי צבי ובר, והגאון רבי ישראל יצחק זילברמן.

ההבהרה החוזרת

התמורה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר