קורבן השבת: גדעון סער

החלטת שר הפנים גדעון סער לאפשר חילול שבת באופן חלקי בתל-אביב זוכה ליחס אמביוולנטי בעיתונות החרדית והכללית, כאשר בכל כלי תקשורת זוכה סער למתקפה (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שר הפנים גדעון סער (צילום: פלאש 90)

החלטתו של שר הפנים גדעון סער לאפשר חילול שבת באופן חלקי בתל-אביב כאשר מחד אישר את הפעלתם של החנויות במתחמי הבילוי השונים בעיר ובמרכזים המסחריים ומנגד החליט לאכוף את איסור פתיחת המרכולים, זוכה הבוקר (שני) ליחס אמביוולנטי בעיתונות החרדית והכללית כאשר בכל אחד מאמצעי המדיה זוכה סער למתקפה באשר לחלק האחר של החלטתו.

אם קיווה גדעון סער כי לפחות התקשורת החרדית תעניק לו רוח גבית הרי שהבוקר הוא התאכזב לגלות שלא כך הם פני הדברים.

בעיתון "המבשר" קובעת הכותרת שביעות רצון חלקית ביותר כאשר היא קובעת כי "שר הפנים ביטל חלקית את הוראות עיריית תל אביב שאפשרו פתיחת חנויות בשבת". בכותרת המשנה קובע "המבשר" כי השר ביטל את היתר העירייה למרכולים לפעול בשבת אך עם זאת אושרה פתיחת עסקים בשבת בשלושה מתחמי בילוי בעיר וכן "חנויות הנוחות" בתחנות הדלק.

גם העיתון "יתד נאמן" כותב ברוח דומה וקובע כי שר הפנים פסל את חוק העזר העירוני בתל אביב המאפשר פתיחת מרכולים בשבת אך לעומת זאת אישר את הפעלתם בשבת של נמל תל אביב, מתחם התחנה ונמל יפו תוך חילול שבת בפרהסיה.

העיתון אף כותב על החלטה זו דברי ביקורת וטוען כי "החלטה זו הינה תמוהה זאת לאחר דבריו הברורים של השר סער עצמו על קדושת השבת וכן כאשר הוסיף בדבריו כי "אישור חוק העזר המוצע עלול להיות צעד משמעותי במדרון החלקלק שבעקבותיו ילכו גם רשויות נוספות שבסופו נראה כי אופי המסחר ביום השבת לא יהיה שונה מהותית מכל יום אחר בשבוע", ועם כל זה בחר שר הפנים להתיר פתיחתן של אותם מתחמים מסוימים שיביאו לאותו קושי עליו מרחיב השר בין סוגי המסחר".

אם רצה סער לרוות נחת מהתקשורת הכללית, מסתבר כי גם שם הוא זוכה לבליסטראות. העיתון "ידיעות אחרונות" כותב כי שר הפנים גדעון סער מונע פתיחת מרכולים בשבתות ומכחיש שהסיבה היא התקרבותו לדת.

בידיעה עצמה נכתב כי גורמים פוליטיים העריכו כי החלטתו לסגור את המרכולים בשבת קשורה להתחזקותו הדתית זאת למרות הכחשותיו. העיתון מצטט בנוסף תושבים זועמים המגנים את ההחלטה בתקיפות רבה.

עיתון "הארץ" מדווח בכותרת בולטת כי שר הפנים אסר לפתוח מרכולים בתל אביב בשבת תוך שהוא מצטט פוליטיקאים חילונים וראשי ארגונים חברתיים התוקפים את החלטתו התמוהה של סער.

העיתון גם מדווח כי מניעיו של סער בהחלטתו הינם פוליטיים וכי המטרה הינה לקרוץ לחרדים בדרך להתמודדות על הנהגת מפלגת הליכוד. "אין ספק שזה חלק מהקמפיין של סער, הוא מכין את עצמו לקראת התמודדות אפשרית מול ראש הממשלה בנימין נתניהו", מדווח העיתון בשם גורם במפלגה.

במקביל מדווח "הארץ" על מתקפה חריפה כנגד סער באתרי האינטרנט החרדיים שזעמו על החלטתו להתיר חילול שבת המוני בשלושה מרכזי בילוי בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר