אמנות השומשום: זוג חרדי השתתפו בתוכנית 'המיזם'

פנחס ואסתר אוחנה בשנות ה-50 לחייהם מבית שמש, מילאו את משבצת החרדים בתכנית "המיזם" וזכו ב-80,208 שקלים להגשים את חלומם להקים רשת לאומנות בשומשום (מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אברי גלעד, מנחה התוכנית (צילום: פלאש 90)

זוג יוזמתי: פנחס ואסתר אוחנה בשנות ה-50 לחייהם מבית שמש, מילאו אמש (שני) את משבצת החרדים בתכנית הריאליטי "המיזם", ששודרה בערוץ 2.

בני הזוג הציעו להקים חנות בוטיק לפסלי שומשום ועוגיות מרוקאיות, מיזם אותו הגדירו בתוכנית "אומנות השומשום".

פורמט התכנית שפותח על ידי ישראלים, עוסק בגיוס כספים, במסגרתו עוברים מתמודדי התכנית אודישן ראשוני מול ארבעה שופטים, ובמידה וצלחו אותו, יש להם הזדמנות להגשים את החלום העסקי שלהם.

אחת ממשתתפות פאנל השופטים אמרה עם הכנסם של בני הזוג אל האולם: "אני יודעת שזה חורג מהנהלים, אבל ראיתי אותם באודישן, אתם (הקהל) לא יודעים עוד מהו המיזם שלהם אבל תכף אתם תראו, אבל חשוב לי לומר שאני יושבת כאן בכיסא הזה בשביל אנשים כאלה שיש להם רעיון: זאת לא אפליקציה ולא איזשהו פטנט אבל יש פה רעיון שצריך איזשהו חזון ואני רוצה שתחשבו על-זה בראש פתוח".

מנחה התוכנית, אברי גלעד, אמר "אני נוטה להסכים איתך בעניין הזה. את החלומות שלי על המיזם הזה אני אגיד אחר-כך".

פנחס המתמודד השיב לתמיהתו של השופט מדוע הם הגיעו לתוכנית בגיל מבוגר: "יש לנו חלום גדול, זה חלום בעצם של אשתי ושלי שכל הזמן חלמנו עליו: להקים רשת".

"חנות בוטיק שנקראת 'אומנות השומשום'", הסביר הבעל על המיזם הזוגי, והוסיף: "אשתי עושה מתוקים מרוקאים בעבודת יד". האישה הסבירה: "מה שעושים בחמר אני עושה משומשום ואני עושה את זה מכל הלב". הבעל הוסיף ואמר כי "אין גבול לדמיון של הדברים האלה".

אחרי הצגת דבריהם של בני הזוג, ניגש אליהם מנחה התוכנית אברי גלעד, כשבידיו דמוי ספר-תורה העשוי כולו משומשום אותו, כמובן, עשתה האישה, ועליו נכתב "ואהבת לרעך כמוך". המנחה אמר: "אמנם זה עשוי משומשום אבל הייתי שמח אם זה היה המסר שיוצא מהאולפן שלנו הערב".

עם פתיחת ההצבעות לציבור, הסבירו בני הזוג על חלוקת העבודה ביניהם "זהו מעשה ידיי, אני מכינה את כל זה במו ידיי", אמרה אסתר. "אני הסו-שף זה ששוטף את הכלים, כשרות, הפועל השחור, שוטף ריצפה, בקיצור הכול אני", הסביר פנחס את חלקו.

מנחה התוכנית הסביר כי בני הזוג רוצים לפתוח בבית שמש חנות לאומנות השומשום, פנחס הוסיף: "בשלב שני שזה יותר מאוחר אנחנו רצים להקים רשת בכל הארץ".

שופט התוכנית, הכלכלן שלמה מעוז השיב על-כך "אני לא חושב שרשת זה דבר טוב, אני חושב שתעשה את זה בבית שמש. אתה צריך שאנשים יבואו לבית שמש, זה המקום שלך. אל תתפזר".

בסיומה של התוכנית ואחרי שעברו שלל מתמודדים שהתחרו מולם על התואר וכסף הזכייה, הם זכו ב-80,208 שקלים איתם ינסו להגשים את חלומם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר